Dana30 edessä terästettynä "heavy duty" vetareilla ja Detroit lockerilla on kestänyt hyvin 37" kumeilla. Silti alkaa uuden akselin rakennus. "Älä korjaa jos ei ole rikki" on hyvä ohje. Siksi rakennan kokonaan uuden akselin ja nykyinen jää vara-akseliksi.
Bead lock vanteet ja renkaat painaa noin 56 kg/kpl. Se on 2 kertaa vakiot. Lisäksi halkaisija on suurempi. Dana30 on varmasti kovilla, vaikka kestääkin. Minusta on kiva rakennella juttuja ja tässä riittää hommaa pitkäksi aikaa.
Olen haalinut erilaisia etuakseleita luovuttamaan osia. Yhteensä viidestä eri akselista.
TJ dana30 akseli, josta jousen ja alatukivarren kiinnikkeet puuttuvat. Muuten kokonainen.
Dana44 high pinion kuoret vanhasta Broncosta.
Dana44 low pinion kuoret Wagoneerista. Murikka, yoke ja jotkut välitykset sisällä.
Dana30 kuoret. Katkaistavalla vetarilla oleva malli. Taitaa olla Jerkun vanha

Jousen alatuet JK jeepistä.
Näistä on tarkoitus koota akseli. Dana44 asennussarja laakereineen löytyy ja 4.88 välitykset (ei reverse cut). Siis vetarit, murikka ja ehkä välitykset puuttuu. High pinion vaatii reverse cut rattaat.
Akselista tulee dana44 high pinion tai dana44 low pinion. TJ Rubicon heavy duty vetarit ja Detroit soft locker. Kääntyvät osat ovat TJ mallista, koska ne osat löytyvät. Enkä missään tapauksessa halua napalukkoja.
Edut tärkeysjärjestyksessä.
Paksumpi akseliputki. Ilmajouset lisäävät taivutusta.
Isommat rattaat.
Vahvemmat tukivarsien ja panhardin kiinnitykset.
30 spline sisemmät akselit.
Jos reverse cut, niin vahvempi ja lisää maavaraa.
Jeepissä ei paino haittaa.....
Ensimmäinen vaihe on pilkkoa akselit sopiviksi osiksi. Sitten päättää mitä niistä tulee ja tilata osat.