Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.02.2009, 21:00
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Mahdollistahan tuo on, ei sitä luonnonlait estä. AMK:ssa ollaan lujuusopissa kans just tommosia laskuja laskettu eikä vaadi mitään älyttömän monimutkaisia jippoja. Itse toteuttelisin varmaan paineasetelman avulla, jonka pitäisi alkaa luistamaan juuri ennen kuin akselin leikkausjännitys nousee materiaalin myötörajalle, eli ennen kuin pysyviä muodonmuutoksia akseliin pääsee tapahtumaan. Paha tuota ois kunnolla saada toimimaan, jossei jossain labran vääntöpenkissä saa mittailla milloin se asetelma oikein alkaa luistamaan, ettei mene liian tiukaksi ja akseli antautuu ensin. Akselit myös heikkenevät vanhetessaan jolloin materiaalin lujuus pienee ajan myötä ja teoreettiset arvot voivat olla aika kaukana todellisuudesta.

Vanteen yhteyteen on varmaan aika vaikea sijoittaa, itse laittaisin ennemmin paineasetelman koteloituna vaikka kardaanin jatkeeksi.

Tai miten olis vaan luistava kytkin? eikö se aja ihan saman asian
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 20.02.2009 21:04
Vastaa lainaten