Melko lyhyitä yleensä matkat pelkässä maastoajossa ja jääratarasseissa. Mites sitten kun ajetaan se 500 tonnia tai tehdää koneilla töitä? Laatikossa laakerit loppu ja perät huutaa jo aikaa sitten, mutta silloinhan ne on vaan niin paskoja vehkaitä ettei ne kestä mitään, eikä sitä siinä vaiheessa yleensä enää kukaan muista mitä niissä on milloinkin käytetty ja miten kauan. Onko viskositeetin määritelmä erilainen moottoriöljylle ja vaihteistoöljylle, olen ollu siinä uskossa että se on ihan sama vaikka mitataan mitä nestettä, saatan olla väärässäkin?
Ja totta, on olemassa vaihteistoja yms. laitteita, jotka on SUUNNITELTU toimimaan moottoriöljyn voitelemina, sellaisiin yleisöljy käy ja sellaisiin se on tarkoitettu, käyttäjiltä ja usein öljyjen myyjiltäkin vaan tahtoo mennä puurot ja vellit sekaisin. Oli mitren oli, omat kokemukset noista on sellaiset, etten taatusti laita omiin vehkeisiin enää jos viskositeettisuositus ei ole sama. Ei toimimisen takia, vaan kestämisen takia, oppirahat on maksettu eikä jääny säästön puolelle noiden yleisölyjen kanssa, ei edes vaivannäössä. Jos ei ole väliä kestääkö vehkeet nipussa ja miten kauan niin sitten sitä joka reikään vaan. Se on kuitenkin varma ettei laatikko kestä ainakaan paremmin yleisöljyllä kuin suosituksenmukaisella vaihteistoöljyllä, keppi siinä kyllä varmasti heiluu ihan entiseen malliin.
timop
|