Viestiketju: Veten -87 hankinta
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 18.01.2003, 12:13
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

> Ei minulla mitään erityistä syytä ole juuri -87 vetteä hankkia,
> sellainen olisi vain tarjolla. Mutta budjettisyistä olen kuitenkin
> ajatellut hieman vanhempaa mallia ja mielellään katalysaattoriton
> malli kiinnostaa enemmän, ettei sitten päästöarvojen kanssa tarvitse
> pelleillä niin paljon.

You are out of luck tuossa asiassa. Katalysaattorit tulivat jenkkiautoihin 70-luvulla. Vuodesta en oo ihan varma. Niitä ei saa Suomessa poistaa ja kaikkien 1978 ja uudempien autojen päästöt mitataan ja ne pitää olla kondiksessa. Eli ainakin katin kuoret pitää sieltä auton alta löytyä ja päästöjen mennä oikeaan haitariin. On tietty poikkeuluvilla olevia muuttoautoja jne. joista saastelaitteet puuttuvat mutta en usko, että löydät semmosta C4:sta eli 84-96 Vetteä.

Muista kattoa autosta: pyöränlaakerit, pallonivelet, jarrut, kolarijäljet jne. Mitään vääntynyttä runkoa ei sitten korjaa millään. Vanteet olisi hyvä olla kunnossa, Vetteen on vannevalikoima Suomessa täysin olematon ja ulkomailta roudattunakin maksaa vähän eri malliin kuin jotkut millemigliat täällä. Ikkunantiivisteet ovat myös kalliita joten kiva olisi jos ne ovat kunnossa mutta se on harvinaista. Tiivisteiden rasvaus kuuluu huolto-ohjelmaan mutta tiedän itseni lisäksi vain 1 henkilön, tähänkin keskusteluun on osallistunut, joka sitä tekee.

Katso auto muuten sitten tarkkaan: yhteinen nimittäjä noin hattuarviona 50% Vetteille Suomessa on se, että omistajalla ei ole ollut rahaa, osaamista, järkeä tms. pitää auto tiptop-kunnossa. Eli täällä on erittäin paljon myös laiminlyötyjä autoja. Vette kestää todella kauan hyvin huollettuna. Pyydä huoltohistoria nähtäväksi ja iso kasa kuitteja on iloinen asia

Sitten tätä mä hoen kaikille: Vette on urheiluauto mutta sen ei kuulu kolista, ravistaa, paukkua, räkiä, käydä epätasaisesti tai muuta semmoista mitä Tojotakaan ei tekisi, riippumatta siitä mitä myyjä sanoo (oma kokemus - Rintajouppi: "tää on urheiluauto, sen kuuluu tehdä tota", kävelin pois päätäni puistellen ja ostin ehjän auton). Kaikki äänet ja efektit mitkä ovat epänormaaleja tavallisille autoille ovat sitä normaalisti myös Vettelle. Tällä tarkoitan mekaanisia asioita mutta en sisustan natisemista joka on aika yleistä ja siitä ei kannata pelästyä. Natinat saa pois kun näkee vähän vaivaa. C4 Vette on lopulta varsin sivistynyt urheiluauto vaikka alusta voikin olla hammaspaikkoja irroittavan kovaksi tehty.

Ota netistä myös optiokoodilista ja vertaa sitä auton vastaavaan niin tiedät auton välitykset ja varusteet. Käy tuolta läpi tech specksit ja options/productions kullekin vuodelle niin näet mitä uutta kunakin vuonna tuli ja mitkä olivat tehot jne: http://www.corvetteactioncenter.com/specs/index.html

Kysy sitten täällä onko kyseinen kombinatzione millainen.


Onnea etsinnälle!

Toni

Vette '91
Kupla ´67
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten