Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractorman
No kyllähän se totta oli sitte että niiden suuttimien kans tulee ongelmia jos vuosimallit on väärät. Hyvä etten vielä kerennyt kantta ostamaan. Pitää nyt kysyä vaan sen auton ikä ennekuin ostaa. Itse kuulin kanssa että jos pultti on normaali 6-kulmainen että sen voi käyttää uudelleen mutta taas olikohan että kuusiokolopultit pitää vaihtaa joka avauksen yhteydessä???
|
Elä luota sokeasti noihin vuosilukuihin, koska japanialainen on laittanu autoihinsa iät ajat aina sekalaisesti noita osia, vaan pyydä myyjää mittaamaan suuttimen koko. Niiden koko ero on huomattava. Jos en hirveesti valehtele niin vanhempi "iso" suutin lähtee auki 27 millin avaimella ja uudempi "pieni" suutin olikohan? 19 millin... Tuota pienempää en muista varmasti. Niin ja jos suutinta ei oo paikallaan niin niiden reikienkin koko ero on huomattava.
Niin ja siis samat syöttöputkethan niihin passaa kyllä ja olikohan et jopa sama suutin kärkikin passasi (suutin kären osalta voin olla väärässäkin kun kaveri osti ne ja vaihto mulle) ,mutta muistelisin et se sano että sama malli passas niihin., eli ei mitään ongelmaa ole laittaa sitä kantta, jos siinä on suuttimet mukana.
Niin ja joku väitti joskus, et 2.3 ja 2.5 kansien erona olisi nokka-akseli, eli 2.3 kannesta nokka ei passaa 2.5 kanteen, mutta tota en voi vahvistaa, koska en ole itse tuota todennut.