Pitäiskö meidän kokeilla jotenkin aluksi ja kehitellä peliä seuraaviin sessiohin? Jos joku osaa johtaa sen verran hyvin että voi improvisoida pelaajien puutteet, niin mun puolesta vaikka heti ensi viikolla. Toisaalta voihan GM itse heitellä noppia ja kattoa onnistuuko pelaaja jossain. Jos vaikka pidämme sellaisen säännön että kaikki ovat suurinpiirtein tasavahvoja kaikessa ja halutussa ammatissa sitten on keskivertoa parempi. Esim. Taistelija saisi taistelutilanteisiin ylimääräistä plussaa ja vaikka lukkoseppä tiirikointiin. Tällä tavalla saisimme pelit jotenkin käyntiin ja kaikki pääsisivät kokeilemaan peliä.
Esimerkki tilanne:
Haluan avata lukossa olevan oven. Lähetän GM:lle postia (+muille jotka ovat minun mukana[siis fyysísesti pelissä]), että Gazza yrittää avata oven tiirikalla (jos mukana varusteissa). Sitten GM heittää noppaa/arpoo saanko oven auki ja vastaa postilla... miltä kuullostaa?
Jos alamme pelaamaan näin, jokainen voisi alkaa miettiä millainen hahmo on, varustusta ja ammattia. Tietenkin pitäisi päättää millä aseilla on mitä etuja. Esim. Broadsword(2. käden miekka) voisi olla sellainen joka tekisi enemmän tuhoa kuin tavallinen scimitar(1. käden miekka), mutta scimitarilla sitten etu käsittelyssä ja sillä saisi taistelukohdissa aloitteen ja sillä osuisi helpommin....
kommentteja?
-Gazza
|