Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.01.2003, 13:44
Guest

Perusasetus

"Lars kannattaisiko vähän miettiä mitä kirjoittaa?
Ettei nyt vaan edellämainitun tekstin kirjoittanut riivaaja-wiccula heitäisi loitsuja yllesi. Ja mikä pahinta hänen syntiset turkulaiset sekä raisiolaiset manaaja ystävät saattaisivat noitua sinut kadotuksen porteille ja näin kammeta sinut pois taivahan autuudesta."

Lars saisi tosiaan ottaa selvää asioista ennen kuin ryhtyy tuomitsemaan muita ja toisten uskontoja tai uskonnollisia tapoja. Lisäksi tuo Larsin piiskaleikki-perversio on kaikessa teatraalisuudessaan vähintäänkin laiton juttu. Lapsia ei saa piiskata/satuttaa muuten/pahoinpidellä, kyseessä on aina rikos. Moraalin pohjalta en hyväksy lapsiin tai nuoriin kohdistuvaa väkivaltaa missään muussa kuin itsepuolustuksen merkityksessä ja siinäkin tulee noudattaa suhteellisuusperiaatetta ja suojella elämää - jos vain on suinkin mahdollista.

Mitä tulee omaan uskonnollisuuteeni: Minä en siis ole Wicca enkä varsinaisti minkään luonnon uskonnon jäsen vaan olen ateisti. Ystäväpiirissäni on useampi wicca, satanisti, saatananpalvoja, lisäksi on muslimeja ja Buddhalaisiakin. Juuri nyt olen menossa Buddhismin kannalle sillä Zen-Buddhalainen näkemys ja moraali tuntuu sopivan minulle kaikkein parhaiten. (Buddhalaisuus sopii harrastuksiinkin hyvin, etenkin kun Budon kehittymiseen on suuresti vaikuttanut Buddhismin moraalioppi. Se vain, että oikeastaan katson harjoittelevani bujutsua ennemminkin kuin bu-doa, sillä minä painotan käytännöllisyttä enkä henkistä tietä ensisijaisena asiana.)

Larsille Sanoisin, että Wiccoilla ei ole erityistä halua saavuttaa valtaa, joskin New Age-aatteen levittämiseksi tehdään taustatyötä jatkuvasti (lähinnä työtä jo olemassa olevan new age porukan sisällä). Suomessa Wiccalaisuus on pian saamassa uskonnon arvonimen ja samalla wiccalaisten oikeudet harjoittaa uskontoaan tulevat taatuiksi. Jokainen voi lukea mitä uskonvapauslaki sanoo uskonnon harjoittamisesta.
Wiccat eivät ole ansainneet sinun "pyhää" vihaasi vaan sinun tulisi ensin ottaa asioista selvää ja sitten hyväksyä wiccojen tapa harjoittaa uskoa. Kristityt eivät ole yksin oikeassa, vaan ovat jopa monessa asiasssa täysin väärässä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten