Oma laatikkoni vuoti vaihteen siirtäjän akselin tiivisteestä. Sen vuodon näkee kun putsaa laatikon kyljen tuolta kohdalta ja seuraa tuleeko siihen uutta öljyä. Jos öljytippoja näkyy alempana voi syy olla myös laatikon öljypohjen tiiviste.
Siirtäjän akselin tiiviste vaatii öljypohjan poiston ja sisäpuolelta vipujen purkua jotta saa akselin pois tiivisteen vaihtamiseksi.
Tiivisteen vaihdossa ei sinällään ollut muuta kuin se että tein uuden paikalleen laittamista varten tuurnan jolla se meni auton alla ahtaassa välissä paikalleen ilman suurempaa tuskaa.
Öljypohjan tiiviste nenee tietenkin myös uusiksi.
Muita vaihtoehtoja vuotoon on turbiinin kaulan tiiviste, nopeusmittarin anturi ja kardaanin päässä ulostuloakselin kaulan tiiviste, mutta niistä oljy poistuu ajon aikana, ei niinkään seisoessa. Näitten tiivisteitten vaihto vaatiikin sitten laatikon irrotuksen.
Ei muuta kuin salapoliisityöhön mistä öljyn jäljet alkavat!!!!
Note! This message was posted anonymously!
|