Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.01.2009, 20:42
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

explorerin 4wd

sen mitä olen explorerien sielunelämää tutkinut, ei neliveto mene päälle, ellei etuakselin lukko mene päälle. sen jälkeen kun lukko on käynyt kiinni auki syklin 4wd auto asennossa tai mennyt jatkuvasti päälle 4wd low asennossa, jakolaatikko menee 4wd asentoon ja sen jälkeen valot näkyy.

etuakselin lukko menee päälle silloin kun sinne tulee täysi 12v jännite. 4wd low asennossa sinne menee koko aika 12v, 4wd auto boksi saaq tiedon pyörien luistosta ja nostaa jännitettä sen mukaan. itse olen tehnyt tuohon 12v ohituksen, jolloin lukko on varmasti päällä, eikä tule "jäljessä" esim. liukkaalla jäällä.

ihan vielä tarkistuskysymys, kytkithän katkaisijan 4wd low -asentoon , vaihdoit N:lle ja odotitn. 5 sek? 4wd auto ei toki tätä vaadi.

jos kumpikaan 4wd ei mene päälle kun etulukkoon tarjoaa vaikka akulta 12V, on todennäköistä, että jokin jakolaatikolle menevä johtoliitos ei saa kontaktia/maata.

sitten on myös mahdollista, että jakolaatikossa on jotain vikaa, mutta 4wd:n automaattinen testisykli sen melkovarmaan poimisi ja vilkuttaisi 4wd valoa.

Olethan kattonut ao. sulakkeet

Jari (Exp -96 ja Exp -97)
Vastaa lainaten