Esim. tojotan navassa on "vakiona" tuon tyylinen tuplastefaviritys, jossa yksi stefa on ensin estämässä sisemmältä laakerilta vaseliinien karkaamista ja ulompana navassa, jarrulevyn pulteissa kiinni isompi stefa, joka estää skeidan pääsyä sinne navan stefan juureen. Stefojen välistä on vedelle valumisreikä jarrukilven ja sen olka-akselitumpin välistä.
Jos en nyt ihan omiani höpöttele, niin GR:ssä tais olla samantapanen systeemi.
Poraisi vaan pitkän putken navasta läpi ja... niin...
Periaatteessa napalukolle vois saada paineilman kulkemaan myös olka-akselin (se akseliputki, johon napa laakeroidaan) ja murroksen välissä. Tojotassa murroksen juuressa on pelkkä pronssiholkki, mutta GR:ssä tais olla neulalaakerin kaverina stefa...
Napalukon toiminnan toteutuksessa voikin olla oma insinöörihommansa... Kääntävä paineilmasylinteri päähän?
|