Itse olen -84 ja -86 veten vanteita kiillottanut ja saanut ne kiiltämään niin että oma kuva näkyy kyljestä. En ollut uskoa silmiäni ensimmäisellä kerralla tulosta tarkastellessani!! Vanteissa on kuitenkin lakka päällä ja se tulee poistaa ennen kuin alkaa kiillottamaan. Itse olen käyttänyt maalinpoistoainetta / lakanpoistoainetta ja kovalla työllä lakka on lähtenyt. Varo kuitenkin laittamasta maalinpoistoainetta vanteen maalipinnoille, koska maalihan niistä silloin lähtee. Kun lakka on kokonaisuudessaan poissa ja sormenpäät nahattomat niin alkaa kiillotus. Autotarvikeliikkeistä saa alumiinin hiomatahnaa (käytä vain mikäli vanteissasi on koloja tai naarmuja) ja kiillotusainetta, jotka ovat tuttuja Harley D miehille. Lisäksi tarvitset superlonista tehdyn pyöreän kiillotustelan (20-30 e), joka laitetaan portaattomasti säätyvään porakoneeseen kiinni. Tahnaa superloniin, vettä luistoksi ja kiillotus käyntiin. Aloita hitaalla nopeudella ja tutki välillä tulosta. Älä anna superlonin kuumentua tai tahnan puuroutua vaan lisäile välillä vettä. Jos superloni / vanteen pinta kuumentuu niin tulokseksi tulee hieman tummempi kiilto. Itse en ole vanteitani lakannut vaan aina tarvittaessa kiillotan ne uudelleen, tulos on aina sama eli hieno kiilto. Alumiinihan hapettuu hitaasti ja sen vuoksi menettää kiillon. Mikäli haluat vanteet lakata uudelleen niin vie ne automaalaamoon, luulisi siellä olevan tietoa asiasta. Teräsharjaa tai muutakaan naarmuttavaa älä käytä missään tapauksessa.
Katso nyt kuitenkin vinkkejä vielä siitä V8 Magazinesta. Näin kuitenkin itse olen toiminut.
Joulunpyhinähän on nyt hyvää aikaa laittaa vanteisiin uusi kiilto!!??
Merry Christmas
Note! This message was posted anonymously!
|