Näytä yksittäinen viesti
Vanha 24.01.2009, 22:46
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Itse olen autoalalla maahantuonnissa teknisellä puolella. Uudenvuoden lahjaksi antoi talo laput kouraan koko 14 hengen osastolle (13 lomautettiin osittain ja sihteeri irtisanottiin). Toki lomautukset mallia lievät eli keskimäärin viikko per kuukausi lomautusta. Lisäksi 2 jää eläkkeelle keväällä.
Meillä ei ollut (käytännössä) kyse töiden vähenemisestä (omalla kohdalla ei ole vähentynyt yhtään, ja keväällä lisääntyy huomattavasti, koska eläkkeelle jäävien tehtävistä suurehko osa tullee minulle entisten lisäksi), vaan esimiehen mukaan valuuttapulasta.

Koko ketjusta sai monet mekaanikot ja työnjohtajat lomautusta ja monet kenkää koko syksyn ja talven mittaan, pääasiassa töiden vähyyden vuoksi.

Markkinoinnista ei käsittääkseni lomautettu ketään, ja tuskin johtotason väestäkään... Kyllä söi muuten miestä, kun katseli meidän käytävälle kasattuja UUSIA atk-laitteita. Oli printteriä, skanneria ja kopiokonetta jos jonkunlaista varmasti kymmenen tuhannen euron edestä. Kaikki meni "yläkerran väelle" ja meiltä sen sijaan vietiin koko osastolta omat tulostimet ym ja kopiokone vaihdettiin paskimpaan mahdolliseen.

Tässä mahdollisesti harkitsen firman vaihtoa autoalan sisällä eri tehtäviin. Varma paikka olisi tiedossa (ja toinen 95% varma), mutta liksasta joutuisi tinkimään alkuvaiheessa 400€/kk. Viikko per kk lomautusta nykyisessä paikassa tuo enemmän käteen. Neuvottelut jatkuu...

Viimeksi muokannut osilpi : 24.01.2009 22:55
Vastaa lainaten