Pistetään nyt omat kommentit. Nää on ihan samat jotka olen jo ilmaissut Petelle suullisesti.
Mulla on ollu Läjässä 20v vanha räikkä paikalla vuoden verran. 90% kisoissa olleista vedoista ollaan vedetty suoraan ilman pylpyrää. Kun "naputus" eli kliklik- ääni käy harvaksi niin pylpyrän laittamalla väliin voi vetää huoletta kohtuullisella nopeudella niin että suopenkka kasvaa konepellin päällä ja loppujenlopuksi suopenkka tulee ihan tuulilasiin saakka. Akkuina 2x sininen 75ah Optima vakiolaturilla ja kertaakaan ei loppunut sähkö kesken. Läjän paino kisakunnossa 2200kg, sisältää varaboggerin katolla.
Kommentteja viesteihin:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku
olenko väärässä vai kuvittelenko vaan että 24v vehkeet pelittä paremmin kuin 12vspekseissäkin 12 vs 24 on kohtalainen ero
|
Noissa on vaan moottori ja relepoksi erona. Mekaanisesti ovat aivan samat
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol
12V nopeuteen liittyen. Eikös yleensä kovat vedot max. kuormituksella ole vain joitakin metrejä kun yleensä suossa tai mutaspoorissa vinssi vaan nytkäisee autoa liikkeelle ja pitää liikettä yllä. Mun mielestä ainakin iso osa vinssauksista on vaan tällaisa pieniä avustuksia jos ei auto etene tai on vaikka vaan rengas sopivasti kannon tai juuren takana. Muta/suovinssauksissa räikkä pitää köyden kireänä koko ajan vaikka auto välillä itsekkin nappais pitoa metrin tai parin verran. Normi vinssillähän olis tossa vaiheessa köysi löysänä ja auto jää uudestaan kiinni kun vinssi kelaa löysää narua hissukseen taas kireämmälle. Itse ajattelin myös siltä kantilta että tulis vinssattua helpommin kun se käy nopeammin ja kivuttomammin joka taas saattais säästää vetareita ja murroksia. Moottorilla köyttä kun ajaa ulos niin se tulee ihan hyvä vauhtia ja ei tarvi sitten vapauttimien kansa ihmetellä.
|
Tismalleen tämän mukaiset kokemukset. Räikkä vetää vajaalla kuormalla sen verran nopeasti että vaijeri ei ehdi paljoa löystymään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markol
En jaksa uskoa että Suzukilla sais räikkää helposti rikki. Onkohan kukaan sitä edes rikkonut Suzukin kanssa, siis mekaaniselta puoleltaan? Vesihän on mun käsittääkseni kaikkien vinssien elektroniikalle yhtä huono asia niin se ei ole vika vaan ominaisuus. .
|
Kuramatojen vinssi hajosi mekaanisesti ekassa kisassa. Vedon kytkevä tappi rupesi hyppimään vapauttaen rullan kesken vetojen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku
ja vaikuttaako toi 6hp moottori paljonkin suoritukseen
ei nääs valmistajan mukaan isommalla kuormituksella enään normi räikkä
vauhdilla hurmaa vertailen noita lukuja tuohon meidän comeup 9,5:seen.
|
Ero on kohtuullisen iso. Jos vertaan esim möykkymäen customin nopeutta omaan normiräikkään niin jo vapaanavedossa ero on suuri, vajaakuormalla vielä isompi.
=> Mun mielestä räikkä on paras vaihtoehto Suzukin kokoisen auton vinssiksi. Itseä askaruttaisi Teidän tilanteessa noi uusien Räikkien laatureklamaatiot joita on kuulemma useita.