Vika on mitä ilmeisimmin etumurikan päässä. Ja siinä oleva alipaine järjestelmä.
Kun nelivedon kytkee kepistä päälle niin vaihteistossa oleva kytkin ilmoittaa konehuoneen oikealla reunalla oleville releille että kytkevät alipaineen liikkumaan etumurikan alipainekalvolle.
Eli vika voi olla vaihteiston kytkimessä, releissä tai alipainejärjestelmässä.
kalvon toiminnan käsittääkseni voi eliminoida kylmästi käymässä etupää ylhäällä imemässä kellon kalvoa letkulla. Neliveto ei pidä olla kytkettynä vaihteistosta.. Pyöritä kardaania kun imet. Jos rengas pyörii niin kalvo toimii... (Imemiseen voi ottaa net perinteiset ladan käynnistäjätki

)Tosin sitä ennen kannattaa tarkistaa kaikki mahdolliset alipaineletkut mitä siellä on ettei ole näkyviä rikkoja. Itselläni oli kerran letku irti yhestä liittimestä ja konekin kävi silloin aika korkeilla kierroksilla.
Releet eliminoidaan osin siten että toinen kaveri on korva konehuoneessa kuuntelemassa kun kytket vaihdetta kaxvedolta nelivedolle virrat päällä mutta ei kone käynnissä. Pitäisi releiden naksua.
Jos ei naksu niin sitten voi vielä testata vaikka piuhalla akulta siihen releeseen että napsuuko. Jos naksuu niin vikaa voi olla vaihdelaatikon pään kytkimessä. Sen voi testata virtamittarilla ja sen sillä katkotoiminnolla (jotku mittarit piippaa kun piiri kytkeytyy). Eli virtapiuha irti lähimmästä liittimestä laatikolta ja mittaroimaan. Keppimetodi sama kuin oli relesysteemissä. Eli kaxvedolta nelikolle heilutellen.
Siinä on reseptit... Tosin sulakekin on voinut palaa....