Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko
Eli korotuksetko saa olla vaikka itsetehdyt?(paksu kulma lattarauta pystyssä). Jos sitten vielä joutuu/kehtaa ruveta muuttamaan niin mistä näitä yleensä tehdään? kumi, nylon vai ihan rautaa kun tuonnehan käy periaatteessa mikä tahansa ei tartte olla just tähän tarkoitetut osat.
|
LMp 779/1998:
23 §
Korin korottaminen runkoon nähden
Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:
a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;
b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta;
c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia;
d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm;
e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja
f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä.