Mä olin kuukausi pari sitten huolissani oman Eskorin katsastuksesta että vieläkö menee läpi. Siispä kaverini kanssa teimme kevyen kenttäehostuksen leiman varmistamiseksi:
- uusi pakoputki Motonetistä läpilahon tilalle ~80€ postikuluineen
- helmat putsattiin teräsharjan kanssa ja tsekattiin että kyllä siellä ruostetta on mutta ei mitään radikaalia vaurioita tai reikiä --> paksu pensselimassa päälle
- tuulilasissa kiveniskemä apukuskin puolella, mutta ei edes käyny mielessä ruveta vaihtamaan... olkoon siinä ja katsotaan mitä katsuri sanoo.
- takavalojen liittimien putsaus teräsharjalla ja korroosionestoaineella --> maadoitushäikät korjattu
- todettiin että etulyhdyn korkeudensäätöruuvi on vieläkin ruosteessa, eikä suuntausta päästy laskemaan edes heavy-CRC-käsittelyn jälkeen
No vieläkin jännitti inssin suhtautuminen auton pohjaan, tuulilasiin ja valojen suuntaukseen mutta siellähän se leimalla selviää. Eipä näihin kiinnittynyt huomio, vaan ainoat huomautukset tuli puskurissa olevasta reijästä (lumipenkan aiheuttama) jossa on teräviä reunoja + antenni sojottaa auton kylkilinjan ulkopuolelle ja voi osua jotain jalankulkijaa silmään. Mutta leima siis tuli, ja siitä hyvästä aion olla tunnollinen ja laittaa popniiteillä peltiä puskurin reiän päälle ja tiukata sen pirun antennin sojottamaan sisään päin. Kiitos katsurille, Esco voi taas vuoden verran seistä parkkipaikalla mätänemässä.
|