hmmm.. yllättävää että on tuon ikäisessä d44 ja 12 bolt... mutta olisko kuiteskin 10 pulttinen etuperä kun on noi automaattilukotkin... ne siellä luultavasti rutisee, eivät huonon voitelun johdosta halua pakkasessa toimia oikein, luultavasti siis... eivät irrota kunnolla, kannattaa purkaa ne napalukot ja katsoaniiden kunto, sekä pestä ja voidella hyvin, voitelusta täällä onkin sitten niin montaa eri mieltä kun on vastaajaakin, mutta voitelee ne joko hyvällä kosteutta sietävällä vaseliinilla, (synt. ehkä) ohuelti, tai sitten vain öljyllä niinku moni täällä neuvoo.. samalla voi sitten vähän pyöritellä sitä pyörää ilmassa ja todeta vetarin nivelen kunto, katsoa josko sitä sais rasvattua, katsao pyöränlaakerin kunto ja rasvata kaikki pallonivelet samalla, sitä kummiskaan liian usein tule tehtyä...
sen etupään on aika hyväkin väähän muljahdella tiukkaa käännöstä tehdessä, silloin tietää että nelari toimii

jos se ei pistäisi käännöksessä yhtään hanttiin niin luultavasti pyörät pyöris vapaasti silloin... jossei siis samalla kuulu pauketta ja rutinaa, tai ylimääräisiä kolinoita. mitä pitävämpi alusta sitä enemmän se nyökkii, peilijäällä kun käännät niin on sitte eri juttu.