Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 04.01.2009, 21:55
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Oma -88 SD33T alkoi pitämään ihan samaa temppuilua, eikä auttanut hehkujen & suuttimien vaihtokaan enää, joten otin siitä suosiolla kannen irti:

- Kannentiiviste palanut 5. -pytyn kohdalta ja päästi paineita vesitilaan. Syylärin korkki oli lusa ja päästi paineet heti karkuun, joten varsinaista kiehumista ei havainnut. Poreilua kylläkin sitten ihan loppumetreillä kylmässäkin koneessa.
- 5. ja 6. -sylinterien kohdalla kannessa halkeamat (tod. näk. vesitilaan, ainakin kylmänä) + (lisäksi kaikki imu- ja pakoventtiilien väliset kannakset halki, mutta tämähän on "normaalia")

- 1. ja 2. -sylinterien pakoventtiilien seetit poikki

- Kaikkien imu- ja pakoventtiilien tiivistepinnat kraatereilla sekä venttiileissä, että seetirenkaissa

Osa vaurioista on tullut kiistämättä ruuvatun koneen raskaasta käskemisestä, mutta koskaan se ei ole lämpömittarin mukaan käynyt kuumana...
(Edellinen omistaja jo aikoinaan valitteli huonoa käynnistyvyyttä ja runsasta savun määrää. Kone oli rengastettu & laakeroitu kolmisen vuotta sitten ja jonkinasteinen kansi- tai -pahvi -remontti oli tehty vielä uudelleen n. vuosi tämän jälkeen, eli tod. näk. kansi on ollut halki jo pitkään.)

Onko kukaan hitsauttanut noita kansien säröjä ja mitä se on tullut maksamaan?
Lisäksi kahden pakoseetirenkaan vaihto? Hinta?

Noi tiivistepintojen hionnat & läppäämiset saan kyllä itsekin hoidettua,
mutta ne em. spesiaalityöt pitäisi teettää jossain...

Vinkkejä? Olisiko projektikuntoista kantta/konetta kellään myydä? Kelpaa SD33:kin...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 04.01.2009 22:13
Vastaa lainaten