Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Eteen ja taakse uudet rattaat, jolloin alkuperäinen 3,54 vaihtui 4,11 välitykseen. Samalla uusittiin tietenkin laakereita, stefoja... Taakse välitykset sattui kivuttomasti, mutta edessä oli pieni ongelma. Tasauspyörästön kotelo piti vaihtaa erilaiseen, jotta 4,11 rattaat sai sopimaan. Lauantaina remonttia tehtäessä tiedon ja osien saanti on yleensä vähän hankalaa, mutta nyt sattui tontilla olemaan juuri oikea henkilö. Kaveri muisteli lukeneensa jostain, että tasauspyörästönkoteloiden lautaspyörän kiinnityspinnassa olisi noin 3 millin ero välityksestä riippuen. Sitten ei muuta kuin penkomaan saman hepun varastoista Volvon perän osia, ja sieltä löytyikin sopiva osa plus varalle yksi 4,11 välitys. Onneksi joku muukin ymmärtää kerätä romuja talteen.
|
Miten toi lautaspyöränkiinnitystaso ongelma voi olla taas esissä kun koitan vaihtaa 4.11 välityksistä ARBia toiseen akseliin, jossa myös ollut 4,11 välitys. Molemmat akseli näyttää ulospäin tältä...
...ja molemmissa ollut sama välitys, mutta tuo maaginen kolmen millin ero on taas ongelmana. Toinen akseliputki on 1991 XJ:n oma alunperin kiinteällä vetarilla oleva, ja toinen vanhemman XJ:n katkeavalla vetarilla oleva. Luulin että case täytyy olla erilainen yli ja alle 3,73 välityksillä, mutta samoilla välityksillä pitäisi sattua?