Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 17.12.2008, 22:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kaikki vaikuttaa jonkin verran


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Mitäs ton esim. keraamisella pinnalla oleva putkisto tuli kustantamaan tänne meitille? En oo meinaan mitään roinaa tilannu yybermuualta koskaan. Dollareissa noi hinnat on ihan kohtuulliset mutta usein tänne tullessaan on hinta jotenkin karannut jo lapasesta. Esim. Pari vuotta sitten oltiin tilailemassa välityssatsia Cros4WD:n kautta hiluxiin. Tarjous hinta jenkeissä oli joku 400 dollaria.... tänne saatuna olisi maksanut yli tonnin euroissa.... Kun taas tilattiin yx adapteri joka makso jenkeissä sen 500dollaria ja tänne saatuna 700... Eli mistähän hatusta ton hinnan saisi laskettua oikeasti?

Nii... ja ankarasti oon kuuklettanut tota tehohyötyä noista vapaastihengittävistä osista kuten ilmanputsari ja peltisarja... Mikä on OIKEASTI mitattu tehohyöty mitä niillä saavutetaan. Vai paraneeko vain alavääntö?
Pakosarjan ja vapaavirtaus suodattimen tehohyödyn uskoisin olevan ns. mitätön, eli muutama %.
Pakosarjasta:
Tehoalueen paikkaa sillä pystyy muokkaamaan suunnilleen yhtä
helposti kuin moottorin ajoituksella.
Tehoalueen siirto ylös tai alas riippuu viimeisen kollektorin paikasta (2:een vai 3:een sykliin) ja sen jälkeisestä ns. kuristavasta putkesta jossa kaasujen virtausta kiihdytetään.(nelisylinterisessä bensiinikäyttöisessä rata-autossa vääntöalueen ero suoralla vaihteella oli noin 500-700rpm alempaa kun kollektori siirrettiin 3:een sykliin).
Jos teet sarjan itse tai ostat valmiin niin se kannattaa modata ennen asennusta ns. helposti muutettavaksi jos et tarkkaan tiedä kuin se moottorin luonnetta muuttaa.
Vastaa lainaten