Luodin koostahan voi aina tingata, mutta kaikilla kuolee jos tähtää / osuu tappaville alueille.
Itse pyytänyt 308:lla kohta kymmenen vuotta ja useinmiten osunan saatuaan hirvi edennyt 0-200 metriä jääden odottamaan noutajaansa. Tänäkin vuonna 2 vasaa ja yhden uroksen.
Kaveri ampui passissa tänä vuonna 9,3:lla lavan takaa kympille, hirvi pyörähti ympäri ja juoksi takas metsään n. 200 metriä. Elikkä vaikka napakymppi keuhkojen kautta vielä toiseen lapaan niin kyllä se vimeisillään saattaa mennä hetken, yhtä hyvin olis saattanu lyyhistyä linjalle. Siitä vertymästä sen verta, että arvakkaapa saiko yhtään uunipalaa lavasta kun 9,3:lla tälläsi siihen, jauhelihaa sai pari kiloa ja loput roskiin, kylkiinkin oli vielä levinnyt vertymä pitkälle.
Itse olen aina pitänyt 6,5:sta tai 308 parhaina, mutta nyt olen harkinnut marlinin tai ysikolmosen hankintaa, koska kestävät paremmin lievän risuosuman --> Etua näin koiramiehelle. ( Tiukka paikka vain laittaa, ku aina moittinut kyseisiä kaliibereita, että olis edes jotain puheenaihetta illalla kämpällä).
|