Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 11.12.2008, 13:49
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Wiki-linkistä löytyi, että B2600:n bensakone on Mitsun 4G54. Mitsun dieselit 4D55 ja 4D56 on ainakin samalla porausmitalla 91.1mm kuin se 2.6-litrainen bensakone, mutta ei se tietysti niiden lohkoa samaksi välttämättä tee.

Mazdan WL ja WL-T 2.5-litraiset dieselit on 93mm porauksella. Vajaan parin millin porausvara voi tiestysti löytyä Mitsun lohkostakin. En ole ainakaan näillä tiedoilla vielä vakuuttunut siitä, että lohko olisi Mitsun tekoa. Voi aivan hyvin olla, mutta yhtä hyvin olla olematta. Toisaalta komponenttituotannon ulkoistaminen on lisääntynyt koko ajan, joten lohkoja voi ihan hyvin tulla samalta tehtaalta niin Pajeroihin kuin Rangereihin kuin B2500:iin.

Olisiko mahdollinen Mitsun lohko sitten hyvä vai huono juttu, joku syntymäheikkous siinä?
Näinhän tuo menee, ei oo maaliman aikaan ollu moottorin lohkon valmistajia niin paljoa kuin automerkkejä, mitä tuohon poraukseen tulee.. niin mitsun lohkohan on putkitettavaa mallia... mene ja tiedä sitte milloin moottori valmistajasta tulee valmistaja, ja milloin raakavalusta tulee valmistajan oma komponentti??
Vastaa lainaten