Viestiketju: Kaadoitko hirviä??
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.12.2008, 00:25
kuraputti kuraputti ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.03.07
Sijainti: yppäri, Finland.
Perusasetus

Tämä vuosi oli hirvien suhteen hieman pettymys 2 vasaa ja viikkoa myöhemmin maho lehmä eksy passissa minun eteen ja pääsivät porukan orteen. Meidän seuran alueella on tämä vuosia kestäny teho lahti tappanu kaikki kunnon sonnit ja se on vääristäny kantaa aika kovin.

Mitä tähän aseen kaliberiin tulee itse en enää tule palaamaan mihinkään pikkureikäiseen joka tekee jauhellihaa lavasta kilotolkulla vaan pysyn tässä Sako .375 H&H Finnbearissa (jotku sanoo .375 AUTS&AUTS itse en ole vielä keksinyt miksi) niin kauan kuin tähän saa kuulia mitä painaa hylsyyn.

Entinen (on se vieläki kaapissa) ase oli Tikka M55 Sportster .308 win ja onhan se hyvä pyssy ja halpakin ampua radalla ja lintu/kauris metsällä mutta hirvi metsälle sitä en ota, jos ei ole pakottava tilanne. Yksi 200 metrin jäljestys keuhkolaukauksen jälkeen oli se mikä sai vaihtamaan aseen ja nyt tällä uudella olen ampunut 13 hirveä ja vasat putoavat niille sijoilleen lapaosumalla ja aikuiset kaikki n.25 metrin sisällä osumasta.

Liha häviikki on vähäinen, jos käyttää alle 750 m/s latauksia 250 gr luodeilla ja noin 700 m/s 300 gr luodeilla. Itse ladatuilla panoksilla panos kulut ovat n.1€/kpl joten ei sitä kalliiksi kaliberiksi voi haukkua. Tehdas paukkua saa halvimmillaan 45€/20kpl joka kuulostaa paljolta mutta on minun metsästyksen pienin kulu erä jos ostaisin valmiina.
Vastaa lainaten