Tervehdys kaikille.
Pe 5.12 huoltoauto hj61 1987 lukkoakseleilla saapui valkeakoskelle.
Nyt pitäisi selvittää auton kuntoa tarkemmin ja kaipaisin asiantuntija-apua, löytyisikö ketään valkeakosken lähistöltä jolla olisi kärsivällisyyttä perehdyttää noviisia toyotan tekniikkaan?
Kotimatkalla selvisi seuraavaa:
Ohjauksessa on hurjasti välystä, ratin kehä liikkuu n. 10cm vapaasti. Uskaltaako tuollaisella ajella enempää ja mistä lähdetään vikaa korjaamaan?
Vitonen pomppaa päältä heti kun veto katkeaa, vaihteisto ei pidä ääntä ja toimii muuten hyvin. Keppiä tarvii pitää vain kevyesti niin pysyy vitosella moottorijarrutuksessakin, onko vialle helposti tehtävissä mitään?
Murrokset pitää kauheaa ronksotusta, voiko ne ajaa hajalle asti ja päästä vielä kotiin vai jumittaako ne ohjauksen hajotessaan?
Jos vaihtaa moottorijarrutuksesta vetoon niin voimansiirron välykset pitää kovan rämäyksen, onkohan se ominaisuus vai onko jokin laukeamassa?
Kuulin että jakolaatikon öljyt menee vaihteistoon, ei kai jakopuoli ihan kuivaksi pääse? virityksenä tehään letku proppujen välille, tarkoittaa kai täyttöproppuja eikä pohjapr.? onko viritys todettu hyväsi?
Tarkoituksena on korottaa koria ja jousitusta hieman ja laittaa 33x12.5 renkaat, mitä eroa on laittaako 8 vai 10" leveät vanteet? onko leveämmät paremmat maantiellä ja suuremmilla paineilla?
Saako keskelle akselia rakentaa lisäjousen? sen voisi joskus vaihtaa ilmapalkeeseen jos löytää sopivat. siis etu ja taka-akselille.
Kiitokset vastauksista