Jep
Lievä vaihtoehto:
Halvin ratkaisu on tehdä korinkorotus n. 100€ . Sitten tarvit vinssin n. 500 -1000€ jotta saa kulkineen jontkasta. 33" kumit mutiaisina vanteineen n. 1000€. levikkeet n. 300€. High lift n.100€ + muihin pikku tarvikkeisiin n. 1000€´. Noilla varustuksilla pääsee jo ajamaan suht kovan maan perussafareita. Soihin ei kannata lähteä kovinkaan kuskaamaan.
Rakenneltu vaihtoehto:
Jos massia riittää niin hakee muutosluvan jäykille akseleille n. 340 € ja laittaa alle esim. HJ61 lukkoakselit n. 1000€ + jakarit n. 100 -200 € ja renkaat n. 35-38" maastokäyttöön 1000-2000€. Tosin kytkinpakettikin 400€ ja välitykset 600€ pitää vaihtaa myös tässä välissä sopivampiin. Eli kytkin vahvistettu ja jakovaihteiston välitykset 4,7:1. Snorkkeli 170€...
kompurat, Highlift, koneistuksia, kaaret, sporttipenkit sälää ja nippeliä varmaan sen 2000-4000€ edestä jos alat jatkojalostamaan.
Yleisesti päteväksi säännöksi mutuna sainoisin että n. 4000€ kun sijoittaa niin saa vermeen jolla ajaa perussafaria nätisti mutta n. 10000 € niin saa vermeen jolla pääsee vähän siellä täällä suht kivutta. Usein auton hankintahinta on yksi pienimpiä kustannuksia rakentamisrojekteissa ja aika tavallista on se että alkuperäisestä maasturista minkä osti on lopputuloksessa jäljellä enää kori ja runko..... ja nekin ankarasti modattuina.
Mihin tähtää kannattaa miettiä ankarasti. Luulisin että ton lievän kaavan kautta toteutettuna saa kelpo vehkeen satunnaiseen maastoajeluun. Ja katsastamisen kanssa ei ongelmia. Ja suuntaa antavat hinnat mitä tosta heittelin ovat pelkkiä tarvikkeiden hintoja. Omalle työlle ei ole laskettu mitään arvoa.....
Kannattaa tutustua näiden sivujen tarjontaan viripalikoiden osalta. Ja kun reilusti soittaa niin saa taatusti asiantuntevaa neuvontaa sekä voi joistain osista saada ehkä nippastuaa muutaman dollarin.
www.offivaruste.com
www.offroadtarvike.fi
www.cros4wd.com