Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 24.11.2008, 12:42
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Mun mielestä noi valomääräykset on aika yksiselitteiset. Lisävaloja saa periaatteessa ole vaikka keulan täydeltä. Tekstihän sanoo yhtäaikaa palavien valaisimien maks. referenssi on 75. Eli jos sulla on kaksi paria lisäpitkiä, niin laita joko vaihto kytkimellä toiset lisävalot ja alkuperäiset tai poista alkuperäiset käytöstä. Periaatteessa H4 systeemissä se poistaminen ihan pilkkua viilaten on vaikeaa mutta tuo vaihtokytkimen asennus ei pitäis olla mikään mahdottomuus.

Valojen asennus jälkikäteen etuakselin takapuolelle on kielletty. Jeepin Liberty/Cherokee Rebegaden katolla on kaksi lisäpitkää (jenkeissä 4). Ne on e-tyyppihyväksytyt tähän automalliin. Samanlaisia valoja ei saa laittaa jälkikäteen mihinkää muuhun auto tyyppiin, kuin sellaiseen johon ne on uutena tyyppihyväksytty. Eli Libertyyn voi sellaiset laittaa jälkikäteenkin, koska ko. tyyppiin ne e-tyypätty.

Työvaloja saa asentaa tarvittaviin paikkoihin. Mutta niiden on oltava merkattu työvaloiksi. Eli sumuvalojen tai lisäpitkien käyttö työvaloina on kielletty. Ja olikos se vielä niin, että eteenpäin suunnattujen työvalojen käyttö (kytkeminen) ei saa olla mahdollista ajon aikana (eli maantiellä).
Vastaa lainaten