Unimogeista en tiedä mitään, proto-sisuista jotain...
-Unimoggeja on paljon eri malleja, protoja karkeasti ottaen vain yksi.
-Pienimmillä mogeilla ei vedetä Willeä, isommilla kyllä hyvinkin.
-Unimog on kallis, proto suhteellisen halpa.
-Proton Leyland on mainettaan parempi moottori, mutta varaosien hankkiminen vaatii kekseliäisyyttä.
-Valmetin moottoriin löytyy osia helposti.
-Protoja oli puolustusvoimilla aikoinaan noin 400 kpl.
-Protossa on vakiorengastus 43,5". 14.00-20 "Masin renkaat" ovat 49". Isommat renkaat sopivat heittämällä alle, ja ovat halpoja ostaa käytettynä. (esim allekirjoittaneelta

)
-Mogissa joustaa kierrejouset, ja protossa runko, tarkoituksella
-Protoissa oli Leylandia vapaasti hengittävänä, ja ahdettuna. Valmet on aina ahtamaton. Jälkikäteen ahtaminen ei ole ongelma.
-Porttaali-akselinen Moggi omaa hyvän maavaran. Suora-akselisessa sisussa on myös kohtalaisesti, erityisesti isoilla pyörillä.
-Ahtamattomat Protot ovat tien päällä melko hengettömiä, maastossa tehottomuus ei niin haittaa. Mutta ovatko kaikki Mogitkaan tykkejä..?
-Onko kaikissa mogeissa lukot akseleissa? Sisuissa on.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä
Proto valmetin kiukaalla ja modatuilla kardaaneilla.
Mun mielipide!
|
Millä tavalla modatuilla, suojaako tarkoitat?