Viestiketju: turbotietäjää?
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 19.11.2008, 00:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

turbotietäjää?


Ongelma: mitenhän hyvin tai huonosti sopisi Schwitzer S100 korvaamaan Toyotan 2LT-II koneesta löytyvän CT20:n?

Imu- ja pakosiivet ovat jotakuinkin samankokoiset ahtimien kesken (molemmat n. 40 mm), Schwitzerissä pakopuoli (laipan aukkoa lukuunottamatta) näyttäisi hivenen tilavemmalta, samoin turbiinin siivet ovat jyrkemmässä kulmassa (nousua enemmän) CT20:een verrattuna.

S100:ia näyttää olevan monta eri kokoista mallia. Ko. Schwitzer S100 on alunperin tarkoitettu 4.4-litraiseen SisuDieseliin, mikä löytyy Valmetin keulilta. Tehoahan noissa ei ole paljoa (91 hv), eikä kierroksiakaan: maksimivääntö on 1400 r/min ja maksimiteho 2200 r/min. Toyotan 2.4-litraisen käyttöalue jatkuu yläpäästä kyllä selkeästi ylemmäksi, mutta ompa tuo paljon pienempi litratilavuudeltaankin.

Speksit tuosta Schwitzeristä:
Family Turbo: S100 Turbo Code: 316579 O.E.M Turbo Code: 836759238
Mark: Valmet (SISU)
Engine: 420DSRE (4.4)

Ja hukkaporttiahan ei tuossa mallissa ole, eli ulkoinen versio pitäisi kehitellä. Päällisin puolin ko. solmu on hieman CT20:stä pienempi: vähän kapeampi ja pakosarjan laippa/reikä pienempi.

Kannattaakohan tätä lähteä peuhaamaan paikalleen jos halavalla sais uuvenverosen? Kyseessä siis kaverin 4Runner ja öljyä kuseva CT20.


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.11.2008 00:28 Perustelu: hienosäätöö
Vastaa lainaten