Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.11.2008, 10:28
Jauno Jauno ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 15.11.08
Sijainti: Järvenpää
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vee73 Näytä viesti
Juu, ihmetyttää suuresti miksi pitää antaa noin tyhjiä lupauksia asiakkaalle.
Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi Ledlenser harjoittaa harhaanjohtavaa ja osittain valheellista "markkinointia" tuotteistaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fc...00000038953597

Tuolla sivulla on minun aloittama "vaihtoehtoisten näkemysten" -ketju koskien LL valaisinten todellista suoritusta eli lähinnä vertailtu testattua/arvioitua toiminta-aikaa vs. ilmoitettu toiminta-aika ja Ledlenser valmistajan, maahantuojan ja jälleenmyyjien toimintatapoja.

Kun suurteholed valaisimien sydän eli itse ledi tulee suurimmaksi osaksi yhdeltä ja samalta valmistajalta (Usalainen Cree-led), niin valmistajasta riippumatta ei vaadi kummoisia temppuja että valaisin on kirkas.
On valmistaja sitten Fenix, Surefire, Ledlenser ym ym.

Mutta kysymys kuuluu, että millä tasolla se teho ja kirkkaus sitten säilyy virtalähteen keston ajan? Ja mitä valmistaja lupailee tai antaa ymmärtää?

Asialla on merkitystä silloin jos sitä lamppua tarvitaan pidempäänkin yhtäjaksoiseen käyttöön eli muuhunkin kuin "ooh, onpas se kirkas" -käyttöön.

Esimerkkinä LL P7:lle ilmoitetaan 170 lumenia ja 120 tuntia.
Tämä 120 tuntia on...on rankasti harhaanjohtavaa ja valheellista.

Esimerkki 2: LL P5 (1xAA) mallille myyntipakkaus ilmoittaa toiminta-ajaksi yli 10 tuntia, mutta käytännön testeissä tässä linkissä ja omassa testissäni ei päästä edes kolmeen tuntiin.
Miksi toiminta-ajaksi luvataan yli 3 kertaa enemmän mitä todellisuudessa päästään?

Esimerkki 3: Hocus Focus:lle luvataan 70 tuntia ja vaikka omissa testauksissani saadaan korkeintaan 3-4 tuntia!!! Miksi ???

Esimerkki 4: Kaikilla Suomen jälleenmyyjien sivuilla ei ole edes ilmoitettu joidenkin mallien toiminta-aikoija. Miksi ???

Siinä vain 4 esimerkkiä ja lisää löytyy ko. suomi24 linkistä. Esimerkkejä ja perusteluja LL harjoittamalle harhaajohtavalle ihmisten huijaamis -linjalle löytyy enemmän kun kukaan jaksaa lukea.

Minä en tue ko. lafkaa niin kauan kun toiminta on sitä mitä olen tuonut esille.
Ja se on sitä niin kauan, kun ihmiset ei tiedä mistä maksavat.
Vastaa lainaten