Itse asianomistajana , tuomitulle tuli sakkoja muutama sata euroa. Tuomitut vahingonkorvaukset 3000€, sekä asianajopalkkiot 1200€, joita sitten valtionkonttori ei korvannutkaan, koska ei kuulunut rikosoikeudellisiin korvattaviin.. jees! Eikö tuomarikaan tätä tiennyt, kun antoi hakemuksen kouraan.. Kaverille konttori korvasi ainoastaan laittomastauhkauksesta.. ei muista 7:stä syytekohdasta. Jopa syyttäjä vaati syytetylle 3 kuukauden ehdollista tuomiota, juristimme yhtyi tähän.. Sakkoja sai

Ensimmäinen oikeudenkäynti meni omasta pussista, juristin palkkio 760€, joka sisälsi yhden tunnin neuvottelun, asiakirjojen hankkimisen sekä 20 minuuttia oikeussalissa, (juristin toimistolta matkaa oikeussaliin 100m), jonne syytetty ei saapunut, vaan tuomittiin poissaolevana.
Noh, tuli toinen oikeudenkäynti (vuoden kuluttua ensimmäisestä), koska tuomittu rikkoi lähestymiskieltoa. Tässä kohtaa kotivakuutuksen oikeusturva korvasi juristin, tosin 200€ omavatuu.
Ensimmäisen oikeudenkäynnin kulut olisin saanut tuomitun maksettavaksi, jos silloinen juristi olisi vaivautunut laittamaan sen haasteeseen vaatimuksiin. (Niitä kun ei voinut oikeussalissa langettaa jälkikäteen syytetylle, koska ei ollut paikalla.) Ei juristi laittanut, meni juristi vaihtoon. Toinen oli pätevä(mpi).

Nyt juristi laittoi kyseiset korvaukset ulosottoon, josta minä maksoin 50€.
Nyt vaan ootellaan.... Onhan se sitten siistii kun tulee kerran vuodessa muutama kymppi, jotka ulosmitataan tuomitun mahdollisista veronpalautuksista.., mikäli ei ole tuloja.. Ja mikäli muita velkojia ei ole.. todennäköisesti on, joten minun saatavani taitaa olla hyttysenpaskaa ja saatavissa viimeisenä..
Että ihan yhtä tyhjän kanssa ja minun uskoni oikeusvaltioon on menny aika päiviä sitten

Ja tämä oli vain yksi esimerkki..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
noi oikeudessa saadut sakot menee vielä muuntoon, eli joutuu suorittamaan istumalla, jos ei maksa.Poliisin antamat sakothan ei enää nykyään mene.
|