Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS
Ehkä mie en vaan sit ymmärrä tota lontoota tarpeeksi hyvin, koska en löytänyt tosta artikkelista vastauksia. Tossa projektissa vaihdetaan vaijerit, mutta Jamantin sarjassa niitä ei tule mukana? Eikä tainnut olla mainintaa myöskään siitä onko kaikissa Grandin akseleissa samanlaiset satulankiinnityslevyt. Jenkillä näyttäis jäävän paikalleen alkuperäinen paineensäädin, mutta TimoL kertoo tossa ylempänä jarrujen tasapaino-ongelmasta alkuperäisellä säätimellä?
Ja edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon artikkelin, kiinnostaa onko jossain Jeepissä käsijarru toteutettu jarrupaloilla?
|
No kuten sanoin, että jos en väärin muista niin XJ:n ja ZJ:n kaikissa aksuloissa on sama pulttujako satuloiden/ jarrukilpien kiinnitykseen ja muutenkin osien pitäisi täsmätä. Käsijarrua varten käyttivät mielestäni KJ:n käsijarruvaijereita, jarruletkuiksi kelvannee mitkä tahansa sopivan mittaiset ja oikealla kierteellä olevat. Voi olla, että joutuu jotkut kulmaraudan tapaiset hitsaamaan jarruputkia varten akselin päihin.
Grandin levyjarruista en tiedä että meneekö samalla paineensäätimellä, se täytynee vain testata. Itsellä tosiaan on ihan siinä hilkulla noitten halkaisijaltaan 11" takalevyjen kanssa että takarenkaat menee lukkoon asvaltillakin, mutta toisaalta akseli on Fordin 8.8 eikä Dana.