Yhdyn 100% seuraavien säikeiden taakse, jotka löytyvät eräästä foorumista
Rannanjärvi ja itsenäisyysden kynttilät otsikon alta.
Paremmin ei asiaa mielestäni voisi kiteyttää.
”Minä oon monasti miettiny mikä näissä aseissa ja ampujissa ihmisiä niin hirvittää. Tämä tässä on ukon vanha sotakivääri ja tämän kanssa ukko mulle opetti notta ase on vastuun äärimmäinen muoto. Kerran kun liipasimesta verät niin semmosta mahtia ei tästä maailmasta löyry joka sen piipusta lähteneen kuulan takasi ottais. Siksi asehen kanssa pitää olla tolkku mies tai nainen. Kuka aseeseen tarttuu, sillon täys ja jakamaton vastuu siitä mitä pyssynsä kanssa teköö, sinnä ei selittelyt auta. Ja se kai se siinä ihmisiä hirvittää. Jos itteään epäilöö eikä usko notta pystyy tai haluaa ottaa ja kantaa vastuuta niin kai semmosen on vaikia uskoa notta joku toinen siihen pystyy.
Ja tietysti semmosia ihmisä myös riittää ketkä uskoo jotta heirät on tänne maailmahan pistetty muita kaitsemaan ja vahtaamaan. Semmosia ihmisiä jotka uskoo ratkasevansa maailman kaikki onkelmat pelkillä kielloilla ja rajootuksilla minä oon kavahtanu aina. Eikä semmosten ihmisten pirtaan kuulu se että on olemassa itsenääsiä, vapaita ihmisiä jotka uskaltaa ottaa vastuuta ja pystyy sen myös kunnialla kantamaan.”
|