Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 12.11.2008, 18:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Voihan sitä käyttää purkuosia ja uusia osia ristiinkin, mikäpä sitä estää? Eihän siellä mitään hitsaamisen tarvetta pitäisi olla kun kaikki on pultattavaa osaa. Vähän sama kun tekee jarrurempan, vaihtaa vain tarvittavat osat..

Se on totta että studit voi jäädä lyhyiksi - se selviää kokeilemalla, eikä ne montaa euroa maksa. Esim. mulla oli Fordin 8.8 akselissa ihan tarpeeksi pitkät studit kun vaihdoin rummuista levyihin. Koko Fordin alkuperäiselle 11" levyjarrusarjalle (kaikki tarpeelliset kiinnikkeet, levyt, kaliperit, jarrupalat, käsijarruhilppeet yms.), tuli hintaa us-partsiin tilattuna ~550€. Jenkeistä sama paketti olisi lähtenyt muistaakseni reilulla 300 taalalla, mutta kuljetuskulut, verot ja tullithan noihin tietysti aina tulee päälle joten ~450€ olisi maksanut.. tuon 100€ pulitin ihan siitä ilosta että mahd. takuuasioissa ei tule ongelmia.

Isommilla renkailla ajaessa noista tuntuu olevan ihan oikeastikin hyötyä. Siihen vain kannattaa varautua että joutuu joko vaihtamaan jarrupaineensäätimen pellin alta, tai sitten ostaa takajarrulinjaan erillisen jarrupaineensäätimen että saa tarvittaessa jarrupainetta vähemmäksi. Ittellä on ihan siinä rajoilla että takana on liikaa jarrutehoa.
Vastaa lainaten