Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 03.11.2008, 22:15
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Kuulostaa ihan meikäläisen hätäisesti duunaamalta setiltä, dumppi ja hukkaportti on nimim.Geswas sorvaamat.
Näyttääkö osat tutuilta?
http://pirate4x4.com/forum/showthrea...5386&highlight=
http://forums.offipalsta.com/showthr...turbotus+kuvia

Se ennen turboa oleva on hukkaportti johon tulee ohjausletku ahtoputkesta, se siis aukeaa mikäli ahdot nousevat liikaa -> päästää pakokaasut turbon ohi downpipeen -> ahdot laskee, pitäisi olla avautumispaine säädettävissä sillä pultilla mikä on päässä

Se toinen on Dump valve josta menee ohjausletku kaasuläpän alle imusarjaan, aukeaa siis paine-erosta kun kaasuläppä on kiinni (toisella puolen mäntää paine ja toisella puolen alipaine), säästää turboa kummasti kun kaasuläpän sulkeutuessa ei tule paineiskua turbon siiville vaan ylimääräiset ahdot menee pihalle, vaikuttaa positiivisesti myös turbon heräämiseen esim.vaihtotilanteessa.
Se muuten melko EVO versio ertasetanista sorvatulla männällä, ei siis sisällä mitään kalvoa tai männänkaraa. Pelkkä muovimäntä (kevyt ja nopeatoiminen) ja jousi.

Kauhea turaus tuo kyllä oli. Nyt jos tekisin tuon niin tekisin ajan kanssa ja siistimmin, hyvin sillä kyllä voimaa tuli lisää.
Syöttöpumpun letkuun laitoin muuten kolmitieventtiilin, en enää muista kumpaan, sai about tuplattua tehot venttiiliä kääntämällä, ne letkut menee kierrossäätimen kalvolle, toisesta kun saa huijattua ilmaa pois niin kalvo/kara liikkuu enemmin ja kone kiertää muuten aivan perkeleesti siinä vaiheessa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten