Viestiketju: Cherokee 1991
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 02.11.2008, 09:54
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Cherokee 1991


Kuten tuolla yleisellä puolella onkin tullut jo kyseltyä vaikka mitä, niin tuo Jeep Cherokee 4.0l H.O 1991 tuli ostettua. Noh, koska ei oo ennen ollu...

Jotain uusien osien sovittelua autoon tulee ja kiva olisi päästä möyrimään aina välillä mutaan. Noita safareita jotkut järjestää, mutta millä siellä sitten pärjäilee..? Näihin keree viellä paneutua tuonnenpana. Suojaväri tuli haettua kyllä autoon, ennen halliin ajoa eilen..

Auto on pääasiassa toisena harrasteautona, mutta sellaisena yritys pitää, että voi huoletta ajella arkiajoja kun siltä tuntuu (on vaan kiva ajaa,) mutta kahtellaan.

Tässä ketjussa kantavana ajatuksena on ainakin allekirjoittaneella se, että saisi esiteltyä lisää kysymyksiä autoon liittyen ja jos viellä vastauksiakin saisi, kun tietoa tuntuu forumilla olevan. Jeep-Antti (tarkistettava tuo nimimerkki..) taitaa asua tässä jossain lähelläkin?

Tällä hetkellä saatu perushuoltoa tehtyä, jotta auto saatiin turvallisin mielin ajettua Vaasasta Kuusankoskelle. Tässä viellä onnistuen. Alku matka meni oikein viimisen päälle nelikko päällä, kun loskaa oli kertynyt. Noin nopeasti katsottuna ei maantiekulutus paljon yli 10l/100km ollut, mutta kyllä se tuosta kasvaa viellä.

Tulpat, virranjakaja ja pyörijä, tulpan johdot, pa-suodatin, termari (kävi jonnin verran kylmänä ostaessa, joka on kait aika poikkeuksellista näissä..) koneen öljyt (painemittari toimii paremmin uusilla öljyillä..) ja etujarrut herkisteltyä, kun toisen puolen satulasta kumi oli revenny ja pitkä seisonta oli tehnyt kyllä tehtävänsä.

Bensatankissa joko roskaa pohjalla tai kosteutta aika riittävästi, kun tyhjällä tankilla pätkii vallan pirusti, mutta täydellä tankilla tuntui toimivan hyvin. Tähänkin keree paneutua rauhassa viellä.

Tällä hetkellä auto on katsastamatta ja seisonnassa (poistossa mikälie), mutta sakkojen pelossa tuli haettua siirtokilvet. Katsastukseen pitää pohjasta kaksi reikää paikata, jotka aika perinteisissä paikoissa eli pakoputki polttanut repsikan jalkatilasta ja takamatkustajan jalkatilasta. Tämän lisäksi nuo etujarrut pitää saattaa toimivampaan kuntoon ja samaan syssyyn poistaa tuo ABS-hässäkkä. Eikö tuon 1991 autosta saa poistaa, kun tilaa lapun?

ABS-poistoon tarvii osallisesti pääsylinterin ja tehostimen? Poljin ym käy sellaisenaan?

Auto tuli purettua sisältä eilen ja tuo äänieristematto on kyllä ihan maailmanlopun ainetta, kun ei varmasti kuivu ikinä, jos kerran kastuu.. Sisältä joutuu hiomaan puhtaaksi ja maalata sitten paremmaksi, josko ei enää yhtä kosteaksi pääsisi.

Tästä lähdettiin





Perinteisiä reikiä:


Jonnin verran aikaa syö, kun pitäisi remppaa tehdä kotosalla ja toinen lapsi syntyy marraskuussa, eikä ole osiakaan viellä hommattu.. Kereepä auto rauhassa kuivua hallissa ja jos alkaisi somalilla putsailemaan noita pintaruosteita, vaihdella akseleihin öljyjä jne.

Valokuvat on kivoja ja kuhan keree purkaa kameraa koneelle, niin pitää niitä laittaa rekvisiitaksi tähän.


Viimeksi muokannut pt. : 07.12.2008 22:50
Vastaa lainaten