Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.10.2008, 14:02
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Perusasetus

Kun alkuperäistä kyssäriä miettii, niin olis tietysti kiva tietää mikä on budjetti.

Pikkubroncon unohtaisin kyllä ensimmäisenä noista kolmesta.

Itse harrastin Rangeja ennen Jeeppejä. Kyllä Rangesta tuppaa tulemaan puhdas harrasteauto aika nopeassa tahdissa, soppaa nimittäin kuluu enemmän kuin Jenkkivermeissä, eikä isommilla pyörillä kuitenkaan tehoa ole maantielle liiemmälti. Rangen alusta on kyllä ok, mutta etuakseli joustaa tukivarsien kiinnityksestä akseliin johtuen(sama RJ/LJ Toyotassa) huonommin kuin Jeepissä. Kun pääosa painosta on etuakselilla, kallistuu auto akselin mukana ja toinen takapyörä menettää pidon, jolloin ilman lukkoja eteneminen yleensä pysähtyy kohtuu nopeesti kuitenkin. Mut jos sumuista pitä olla, niin mitens 90 Defe.

XJ-Jeepin suurin ongelma on tuo isomman renkaan leimaaminen, mutta jos vaikka metsärenkaat erikseen. Karkealla kuviolla, jopa 31" renkaalla etenee taatusti pidemmälle, kuin nuo muut samalla rengastuksella.

Jos taas voit satsata autoon yli kympin, niin minä päätyisin hetkeäkään miettimättä TJ-Wrankkuun. Laillisesti 33" renkaat alle, vinssi keulaan ja menoksi!

Pienellä bensalla ei yksikään maasturi kulje maastorenkailla, väittäisin TJ:n kulkevan edellämainituista pienimmällä ...ja ainahan voit valita puolimoottorin.
Aika moneen halvempaan ritsaan kuluu sama raha, ennenkuin on maastokelpoinen. Eikä enää sen jälkeen ole käytöautoksi järkevä.

Tämä nyt on vaan mun mielipide ...Range on kyllä myös maastoauto. Hyvä ajaa huonokuntoisia siirtymiä, jos siinä on oikea moottori. Itse olen siirtynyt Jenkkeihin(4kpl) ja kyllä ...Jenkki on Jees!
Vastaa lainaten