Viestiketju: Lada Nivasta hieman
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 17.10.2008, 09:09
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SL Näytä viesti
Mulla oli nivassa 31" renkaat ja se söi vetareita aamiaiseks.

Siksipä tässä mietitäänkin, että jokku Toyotan akselit sinne menis kenties helpoiten.

Eikä ongelmia pitäis olla edes isosti.. Eli Suzukin jakolaatikko löytyy, joten sensuhteen ei ongelmia ole. Sitten ehkä löytyy LJn tai jopa BJn (lukko) akselit.. Tukivarsia löytyy vaikka mistä ja tällä kertaa ei tarttis katsella edes akselipainoja. Kantavuuttakin saataisiin helposti takapenkkien poistolla.. Jakolaatikon ja akseleiden suhteen edes prosentit ei menis ähkylle.. Vielä kun periin ja jakikseen nakkais kunnon välitykset, niin loppuis ne Nivan perusongelmat. Ainoaksi heikoksi lenkiksi jäis sitten enää moottori ja vaihteisto, mutta nekään eivät lie oikeasti heikkoja..

Eli prosentteja:
Etu- ja taka-akselisto yht. 20%
Vaihteisto ja kytkin (jos edes tarvii) 9%
Moottori apulaitteineen 15%

Eli noilla päästäisiin 44% muutokseen.. Toki, jos akseliston ja jakolootan vaihtaa, niin silloin kannattaa jo kone pitää originaalina, niin ei mene tuota ylimääräistä 15%, ja tietty jakolaatikon asentamisesta ei tule tuota koko 9%, vaan kenties maksimissaan puolet siitä, eli 4% tai max 5%.. Paitsi jos laittaa esim Carinan koneen ja laatikon, joka olisi helpoin ja siihen pakettiin liittäis Suzukin jakolaatikon..

Näin vilkkaasti laskettuna tuollainen 25% vois olla maksimi muutos% ilman koneen ja kytkimen vaihtoa. Eli ei edes paha.

Lisäksi hommaa helpottais se tosiasia, että Nivan ja LJn raideväli on likipitäen sama.. Toisaalta, paljonkohan Rangen raideväli on.. Noilla tehoilla varmaan Range Ryövärin perätkin saattaisivat kestää. Lisäksi tulis plussana levyjarrut.

Viimeksi muokannut Nalle : 17.10.2008 09:12
Vastaa lainaten