Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami-
Joo siis mun kommentit olivat nyt siis lähinnä ihmettelyä miten joillakin on tapana näitä asioita hoitaa.
Jos ja ilmeisesti kun on jotain huomautettavaa jonkin kilpailijan toiminnasta se tehdään kilpailun protestiajan aikana kilpailun osoittamalla tavalla. Ei niitä sitten täällä netissä enää viikkokausia jälkeenpäin pidä alkaa enään söhläämään.
Jos taas asiaa huutelee joku ns. ulkopuolinen niin silloinkin ihmettelen motivaatiota asiaan.
Minä en ainakaan keksi ihan nopeesti myöskään parempia kilpa kumppaneita, eli en usko kyllä muihin vilppeihinkään. Me ainakin oltaisiin hinattu ne vaikka mistä maaliin jos vaan maaliin pääsemisestä on kyse.
Eikä ne satama hampuusit mitään ylivoimaisia ole. Taakse on jäännyt ja tulee jäämään viellä monesti.
-sami-
|
Tuota näin eläkeläisenä voisi sanoa, että cup-säännöissä ei ole erityistä mainintaa, että cup-voittaja saa rikkoa sääntöjä. Säännöt on tehty on sitä varten, että niitä noudatettaisiin ja että kilpailijoilla olisi myös omaa selkärankaa noudattaa niitä. Jos kilpailijat alkavat itse tulkitsemaan sääntöjä logiikalla mitkä niistä ovat sellaista, joita voisi noudattaa tai jotka eivät ole niin tärkeitä niin ollaan hyvin äkkiä tilanteessa, että meillä ei ole yhtään järjestäjää. Veikkaisin kuitenkin, että kilpailijoiden tulkinnat eivät ole välttämättä yx yhteen järjestäjän tulkinnan kanssa.
Ei voida olettaa, että järjestäjä ehtisi valvoa kaikkea tai laskea sen varaan tekeekö joku protestin vai ei. Tuon logiikan mukaan sääntöjä saa rikkoa kunhan ei jää kiinni. Logiikka sopii varsin hyvin itärajan taakse, mutta jos edes tässä koittaisimme erottautua eduksemme itänaapureista.
Toisaalta esim. Mikkelissä suurin osa porukasta oli häipynyt ennenkuin tulokset julkaistiin (vaikka kaikkien PAIKALLA OLLEIDEN osallistujien kesken arvottiin palkintojen jaossa vielä Warnin Tabor -vinssi...) . Alustavat tuloksetkin julkaistiin reilusti etuajassa....
Mielestäni tästä on kysymys. Ei siitä, että osaako joku ajaa vai ei, onko cup-voittaja vai ei...vai onko ne muuten vaan kivoja hemmoja...