Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Jos näin on niin loistava juttu, mutta rohkenen epäillä että tieto pitää paikkansa. Eri asia on hakea konttorilta siirtokilvet auton siirtoon "korjaamolle" kuin saada "pysyvät punakilvet" kisakäyttöä varten. Siis kisaan jossa ajetaan normaalin tieliikenteen seassa! Jälkimmäinen kun vaatii tieliikennekatsastuksen ja siihen saattaa jo aika moni proto- ja modiluokankin kilpalaite kompastua.
Kulmakorven inhorealisti
|
No tästäkin on jauhettu vaikka ja kuinka. Mä olen itse asiaa aikanaan (olisko n.2vuotta sitten) tutkinut ja kysynyt tätä ainakin seuraavilta viranomaisilta: poliisi, tulli ja ake. Tulos oli se että kilpa-auton EI tarvii olla katsastettu! Toki sen tarvitsis olla katsastettavissa esim. JOSSAIN EUROOPAN MAASSA. Mutta katsastusta vaaditaan AINOASTAAN jos lajin omat säännöt niin vaativat.
Protoissa on varsinkin cuppi kisoissa orbitrol säännönkin ansiosta suuriosa sellaisia jotka olisivat leimattavissa tai jopa leimattuja. Mahdollista se siis täysin on. Esimerkin vuoksi voisi mainita vaikka Crazy chost lj, Lipposen lj, Pylkmeisterin volvo jne.
Eli lopetetaanko jo tästä punakilpi säännöstä jauhaminen?
-sami-