Näytä yksittäinen viesti
  #146  
Vanha 06.10.2008, 19:29
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Juu olipa mukava kilpailu varsinkin kun pääs palkinnoille eikä tullut taas vaan persnettoa ja elämyksiä.

Voittovinssille tosiaan on käyttöö kun taka abtssä ei ole käytännössä jarrua ollenkaan. Tosin saattaa se jarru olla korjattavissa vielä? Harmi vaan kun vinssi on vajaavolttinen eli kohta varmaan myynnissä/vaihdossa tabor 9k 12V. Vaihdokiksi kelpaa räikkä warni 12 tai 24v myös risatkin huomiodaan. Tai sit 12v releboxi ja moottori vaihdetaan 24v malleihin.

No itse kisaan. Oli mukavia rasteja ja sai taas puuhailla ihan tarpeeks. Ihme kun auto kesti loppuun asti. Kuskinpuolen takanavassa oli enään kolme pikkupulttia ehjänä kun maalissa kattelin ja takakoppa oli repeytynyt rungosta irti ja muutenkin irvistää. Taas revin samassa kivien väliin ahtautumisrastissa kummankin puolen takalevikkeet uuteen uskoon kuin viime vuonnakin. Sitten taas etulukon mekaaninen paineilmakytkin meni jumiin ja just suolla jossa oli mm. rasti 56. Ei ilman etulukkoo edenny montaa metrii ajamalla sillä suolla. Lipponenkin heitti jotain hauskaa etelän vetelät kommenttia kun joutu vetopäällä vinssaamaan kun ei vinssipuut muuten pysyny pystyssä. Melkosen hankala mekaanisvinssillä "nypyttää". Tosiaan vinssattiin se suo ympäri niin et apparit kanto metritolkulla koko ajan riukua renkaan alle. Vähän jo siinä pelotti kun hämäräkin alko laskeutumaan sopivasti. Sain suolla vinssausten välillä katkaisimen purettua kojelaudan sisältä ja kun ei crctä ollu niin otin vedenerottimesta dieseliä sinne sisään voiteeks ni alko taas toimimaan. No yllättäen vikalla hasan alueella se lakkas taas toimasta kun lähestyttiin jotain kammo mutaränniä. Enään en sitä käynyt korjaamaan vaan puuttuva yhden renkaan veto korvattiin kovemmalla kaasun käytöllä.

228 kivirastille yritin varmaan viis kertaa maksimikaasulla ajamalla ylös sillä seurauksella et pamahti ihan nahkoneen alas kiveltä. Jarrutkaan kun ei oikeen koko kisan aikan toimineet ekalla polkasulla kunnolla niin meinas olla tilanteita. Yhen kerran pamahti silt kivelt alas vapaalla niin et takapuskuri töppäs johonkin kiveen suoraan ja oli taas niskat kovilla. Tässä rastilla ne pikkupultitkin varmaan katkeili.

Etuvinssin naru irtos rummulta siellä suolla mutta solmulla senkin sai onneks pitämään ja etukardaanikin meni lommolle jossain vaiheessa mutta sekään ei aiheuttanut toimenpiteitä. Ihmeesti se räkytäky vaan naputti meneen vaikka aika monella rastilla oli auto ihan pystyssä. Yhelt kiveltä ei uskaltanu ees ajaa alas ilman takavinssin apua ettei ois kipannu etukautta nurin. Piti oikeen parilla rastilla vetää vyö kiinni kun rupes jännittämään.

Kiitoksii vaan appareille et jaksovat vinssailla 24h mua jumista irti.

Tosiaan oli omalta osalta vähän inspiraatio hukassa (yliharrastusta lienee) eikä tuntunut että menestymismahdolliksuuksiakaan olis ollut kun katteli joidenkin kanssakilpailijoiden vauhtia. Kuitenkin vaan taas se ahkera peruspuuhastelu palkittiin lopulta mutta ei "Illekään" tai Jeeper kaus taakse jäänyt joten parannettavaa on.

Pari rastikuvaa:

Rooverin kaa sulassa sovussa rastilla


Tuttu nyppylä. Hilkulla oli etten tiputtanu kuskinpuolelt alas mut takavinssi pelasti.


helppo 40 bojoo. Ihan ei uskaltanu niin lujaa syöttää et olis ajamalla ylös menny vaan viime metrit piti vinssata.


Puuhastelusuo


40p kivi jossa oltiin aika pystyssä ja jarruttomalla takavinssillä yritettiin pilkkiä luukkuu tarpeeks alas et sais kosketuskuvan mut melko benji touhua oli.


tapsa venyy


rokkia


Kisa lopuillaan ja alkaa olla tollasta tyhjyyteen tuijjottamista meno.


allas


Ekana meinattiin tää rasti pumpata mut onneks haettiin kun ajamalla sai helposti.
Vastaa lainaten