Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.10.2008, 23:17
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Perusasetus

Mistäkö liikennemerkistä Australia on tuttu monelle?? No tietysti tästä:

Jotain ihmeen rämeikkökin löydettiin yheltä paikkaa.....tiedä vaikka olis ollu rototiilejä tualla

Sisävesistöt ei ollu kovin puhtaan näkösiä...tai siis ainakaan kirkasvetisiä:

Rakennustyyli oli kyllä makee....mun mielestä siis.

Vaikka mä en mikään arkkitehti olekkaan, niin tuli useammasta rakennuksesta napattua kuvia.

Tuost levykaupasta tuliki ostettua muutama CD

Paikallinen "partioaitta"

Täs rakennukses oli kyl jotain villin länne meininkiä pirusti

Ja sit taas erilaista rantaa. Eli tossa jäi semmonen suisto alue tai mikskä sitä ny sanottais, josta kyllä siis oli yhteys mereen

Ja taas kerran harmitti, ku ei ollu aikaa tarpeeks. Alempana oli meinaan kylä, josta olis saanu vuokrata sellaisia "put put-veneitä" ja olis ollu kyl makee ajella päivän verran sellaisella tuolla.

Kyliltä pääsi siltaa pitkin sitten isolle biitsille. Tässäkin taas yllätti toi ihmisten avoimuus. Sanna jäi kylille ja mä lähdin rantaa katseleen, niin sillan toisessa päässä mimmi laitteli sukkia ja kenkiä jalkaan (oli ilmeisesti ollu rantsussa kävelemässä) ja alko kyseleen että mistä päin oon ja mikä meininki jne..... Siis häh?? Suomessa ei kukaan muija rupeis kyseleen ventovieraalta tyypiltä että miten menee ja mitä oot tekemässä. Kertoili vielä että missä oli kyseisen pikkukaupungin motellit, että jos päätetään jäädä siihe kaupunkiin yöks. Joopa joo...

Niin siis se ranta oli aikas iso, ku vaikka kuinka yritti tihrustaa, niin ei loppua kyllä näkyny

Jonkun pikkukylän traktori korjaamo??

Noo sit alko ilta pimeneen ja oltiin alueella taas missä kännykät ei kuulunu. Majoitusta ei ollu tiedossa ja kylät oli tosi pieniä. Sit A1 tien varressa oli majatalo kylässä mikä muistaakseni oli Bellbird Creek. Ilta oli jo aika myöhä, mutta vanhempi ukko kanteli juuri puita sisään ja kysyttiin, että löytyiskö majapaikkaa. Jo vain löyty. Oli jotenki tosi kotoinen olo tuolla. Vanhempi pariskunta ja rauhallisia. Majoitus oli hyvä vaikka ensin tuntu pirun kylmältä huoneessa, mut sit selvis, että sängyssä oli "penkinlämmitin" ja muutenkin alkoi kämppä lämpiään ku saatiin patterit päälle. Kyselivät vielä, että mitä halutaan syödä aamulla. Jaa kuuluuks tähän aamiainenkin. No okei eihän siinä.

Aamulla sit katselin nurkkia ja siellähän oli pikkusen happamaks päässy bertta hallin nurkalla

Juu ja aamiaiselle heräilivät itse samoihin aikoihin ja laittoivat "baariin" takkaan tulet aamulla ja herättivät papukaijansa häkistään. Juttelivat niitä näitä ja kyseli, että haittaako jos papukaija on vapaana. No mikäs siinä ja kaijaha vetiki aamun iloks muutamn ringin ympäri huonetta. Seinillä oli vanhoja kuvia paikan rakentamisesta ja baaritiskin takana oli erimaiden rahoja kerättynä turisteilta. Me kerrottiin, ettei meillä ole valitettavasti enään omaa maa kohtaista valuuttaa, kun on eurot. Rouva tutki hieman aikaa seinää ja totes että heillä on jo eurojen seteli, joten ei tullu uutta merkkiä seinille.

Juu niissä vanhoissa kuvissa yks oli kyl yli muiden. On meinaan ollu metsurilla pieni sahaaminen tuosta puusta:

Jatkuuu.............
Vastaa lainaten