Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 03.10.2008, 22:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
tietysti tuo kiilahihnan rittävyys riippuu pyörien koosta, että kuinka pitkältä matkalta ottaa kitkaa... mahdollisimman pieneksi tietysti molemmat pyörät autokäytössä joudutan tekemään niin tuo 1-2kW on aika hyvä yleis sääntö...
13 mm hihna kykenee välittämään muistaakseni 8 hv, kilowatteina reilu viisi.

350hv leikkuupuimurin koneissa (Dronningborg/MF) oli muinoin kaksi 13 mm hihnaa. Ne kuitenkin luistivat, koska tuulettimen propelli (noin 150cm) haukkaa laturin ja vesipumpun kanssa 30 hv. Tilalle tuli 12 urainen moniurahihna. Ei luista enää.

Mekaanisen ahtimen laitosta diesel moottoriin minulla ei ole mitään hajua...

Tekisi kans mekaanista ahdinta mieli omaan 2002 (malli, ei vuosimalli) Bemariin. Olen katsellut "sillä silmällä" Eatonin M45 puhallinta. Sellaista käytetään mm Cooper S Mineissä ja 200/230 Kompressor mersuissa. E-bayssä näitä on usein myynnissä, ihan järkeviin hintoihinkin. Pakokaasuahdin on helpompi ja halvempi, ei siitä mihinkään pääse. Olen asentanut vuosien saatossa jotain 3000 turboahdinta paikoilleen, joten niissä ei ole minun silmään enää mitään seksiä. Mekaaninen ahdistin on sen sijaan minulle uutta ja eksoottista.

Siinä pari linkkiä vislaavista vehkeistä kiinnostuville:

http://www.capa.com.au/eaton_mp112_4th.htm

http://www.eaton.com/EatonCom/Market...gers/index.htm

http://www.youtube.com/watch?v=5FoF1CiXclw <-- Ei Eaton, vaan Volumex, ja kaksi pakokaasuahdinta...
Vastaa lainaten