Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.10.2008, 08:39
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa;
Jaa onko tosiaan noin että sopii takaperän hilut sinne. hmmm niitä luulis löytyvän kyllä. On mulla jo yks tiedossa jonka varmaan haen tässä kunhan ehdin eka.
Joo kyllä takaperän hilut sinne sopii. Muista laittaa eteen sama välitys kuin taakse Katsoppa Ladafoorumilta. Sieltä löytyy haun kanssa paaljon asiaa. mm. --> http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997

Lainaus:
Joo onhan siellä reipas 3cm palikkaa yläpallon välissä. Eihän se keula joustais ulos ollenkaan jos ei sinne mitään laittais. Iskarista loppuu varat kesken tällä hetkellä molemmista päistä. keula joustaa ehkä noin 5cm ulos ja varmaan saman sisään. aika jäykkä se on vaikka oon lyhentänyt niitä etujousia..
Joo täytyy munki joku palikka sinne tehdä. Se ei sitten kelpaa katsastukseen. (riippu toki inssistä). Jäykkä on joo keula. Nyt mulla ei oo kone paikallaan, niin ulosjousto nolla. Ja kun koneen pistää keulille niin laskee ehkä 2cm
Kannattaa olla muuten varovainen keulan ulosjouston kanssa ettei mee vetonivelet. Lisäksi kääntyvyyttä kannattaa rajoittaa ohjausimpukan kiinnityspulttien alle laitettavien prikkojen avulla. 1 tai 2 prikkaa.

Lainaus:
Takana on tosiaan ihan orikinellit jouset eikä oo jousipetejä muutettu ollenkaan vielä. Onko ne fiuden jouset kuin paljon pidemmät ku latan omat?? Pitäis biltemannilta hommata tosiaan pidemmät iskarit ja taka iskareiden paikka muuttaa.
Fiuden jouset taitaa olla n.5cm pidemmät kuin Nivan, mutta myös pehmeemmät, jote ne ei paljookaa korota. Jousien lisäksi 5cm laipat ylhäällä. Iskarit vielä orginel joten ei jousta ulos.

Lainaus:
Mulla oli taka akseli tipahtaa tosta ku oli edellinen omistaja korjaillut vähän päin vi....tua niin repes korista tukivarsien korvakot irti. etureunalta jäi vähän kiinni. Noh siinähän sitten vääntyi iskarit kanssa.
Mulla kans irtos toisel puolelt taka-akselin tukivarsi korista, ja oli muuten melko vempula ajaa. Onneks hitsari oli 2km päässä.

Lainaus:
Liikaa tuntuu olevan pitoa noissa kumeissa ku hajoo tekiikka
Vahvistaa sitä mukaan ku hajoo. Mulla tulossa 2litranen pata joten saa nähdä miten kestää sen "valtavan" tehon lisäyksen Ajotyyli myös vaikuttaa palikoiden kestoon.

Lainaus:
Paljon sulla on joustoja siin. Mulla joustaa perä jotain 60cm ja keula 50cm. sais keulan veltommaksi niin sit joustais viel enemmän.
Enpä oo kokeillu joustoja vielä. Nyt on auto osina, niin ei pääse kokeilee. Perä tuntuu joustavan hyvin noilla Fiiun jousilla.

Lainaus:
Onhan toi kyllä melko peto menemään maastossa mut hiekassa vähän jotenkin huono. Varmaan johtuu siitä että voima loppuu kesken ku hiekka on niin sairaan raskasta.
Tiheempi välitys niin menee vielä paremmin. Periin 4,3 välitykset jostain. Jakolaatikonki voi välittää mutta se maksaa... Tai pieni turbo koneen kylkeen, tms.

Lainaus:
Jaa minkäs värin ajattelit laittaa??
En tiiä vielä. Ehkä vihree tai oranssi .. Maalaan sitte ku saan Nivan muuten valmiiksi. Pohjavärit ja ruiskut on jo ostettu.

Lainaus:
Ootkos muuten otteeseen saanu noi rattaat? Ku miettiny et uskaltaako niiden kanssa mennä konttorilla käymään sit kun sen aika on??
Kyllä ne otteeseen pitäisi saada muutoskatsastukella. 31/10,5-15 vois saada jos tuuri käy.

Lainaus:
Kyllä Ladalla saa päät kääntyyn. Ja poikakin aina haluaa että sillä lähetään liikenteeseen vaikka vain kauppaan mennään
joo. En malta että pääsen omalla Nivalla kruisailemaan ihmisten ilmoilla...
Nyt ollu jo kohta vuoden tallissa. :C