Viestiketju: TD Hiluxin viritys?
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 01.10.2008, 21:10
hifilux hifilux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.08
Sijainti: Finland
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Oma ehdotus:
-ota yhteyttä dieselpumppujen korjauksia/virityksiä tekeviin yrityksiin, esim. PP-Diesel, ja pyydä säätämään pumppu "kohdalleen", eli syöttö ja ajoitus optimaalisiksi. Turbon ahtopainetta luultavasti mielellään säädetään himpun lisää.

Muuta et välttämättä tarvitse, tehoa saadaan tuon muutoksen jälkeen helposti n. 120-130 hv ja kaikki näyttää vakiolta päällepäin eli muutoskatsastustakaan ei käytännössä tarvita. Kulutus pysyy ennallaan tai jopa pienenee. Moottorin kestoikä ei käytännössä muuttune mihinkään.
Tuo kuulostaa helpolta ja houkuttelevalta. Saako tosiaan pelkästään säätämällä tuosta koneesta n.120-130 todellista hevosvoimaa ulos? Ei siinä mitään jos vaikka kymmenenkin tai parikymmentä lisäkaakkia tulisi, olisi sekin jo jotain. Miten päästömittauksesta menee katsastuksessa läpi jos on säätämällä otettu lisäpotkua irti?

VW / Audi / Volvo TDI dieseleistä olen kuullut otettavan 20-30 heppaa jollain vastuspatenteilla, joka laitetaan sähköjohtoihin. Jostain EVRY:stä puhuvat, en ole sen tarkemmin asiaan perehtynyt. Lopputuloksena on runsaahko savutus, mutta myös lisätehoa jonka saa katkaisimesta pois. Sama juttu on 90-luvun puolivälin Bemareissa, mutta niissä ei tahdo kannet kestää tuota leikkiä. W124 Mersuista tuntuvat pumpun säädöllä saavan helposti kourallisen hevosia ulos.
Vastaa lainaten