Ite turbotin 91vm. hiluxin...
Eikö noin uuteen saa lisävoimaa lastulla?
Vakioturbot sen verran pieniä ettei kauheesti kannata ahtoja nostella.
Mahtaako tuossa moottorissasi olla alumiini kansi? Ne ei kauheita kestä, kandee ainakin jäähdytellä hyvin ajon jälkeen, ja kylmänä ajella rauhallisesti.
Välijäähyhän on helppo laittaa, jos vaan saat sen sopimaan.
Mielestäni välijäähyn lisäyksen jälkeen ei tarvi mitään erikoismittareita ja säätöjä, ninkun ei muutenkaan. Varsinkin jos pitäydyt tuollasissa maltillisissa tehon nostoissa.
Kannelle en lähtis tekemään mitään!
Seoksista ei kauheesti kannata murehtia, silleen vaan että vähän tulee voimasavua niin hyvin vetää.
Ite lähtisin ehkä nostaan ahtoja, 0.1-0.3. Tuntuu jo vähän tuokin ja syöttöä lisää!
Jos enempi kikkailee ni kandee tarkistella myös pakopaineet ettei tule harmeja.
Väljempi putkistokin vois tehä kutaa, ja joku kartiofiltteri?
Ite hoidin katastuksen niin että täytin lapun moottorin vaihtoa / ahtimen asennusta varten.
Turbo katsottiin vastaavaksi kuin LJ70 2.4litrasessa koneessa, joten meni ihan tuolla vaan leimaan. Ja välijäähdytin lisättiin kanssa papereihin.
"vähän" kuvia:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...uxin_turbotus/
kytkin hommista se vielä, että itellä luisti 300tkm ajettu kytkin raskaasti...
Ostin LJ70 jäykemmän paineasetelman, kahta eri versioo, itsellä kävi tuo pienempi. Ape-importista 4lapasen sintteri kykän, halkasia 225mm, ei 238mm, alkuun se luistaa lämpimänä ja kylmänä, sitten vaan kylmänä, kun on hetken aikaa hioutunu niin ei luista. Ainakan mun tehoilla.
Asetelma oli tarvike liikkeestä, heh ja paketissa luki AISIN niinkuin orkkiksessakin, 75€, sintteri levy oli 150€, painelaakeri tais olla 80€ ja neula/silmä laakeri 20€