Viestiketju: Uazin näpräystä
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 27.09.2008, 21:00
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Tänään oli sitten jarruremontti osa 2000002,5 tuhatta. Virkein mielin tallille kattelemaan ja ihmettelemään ja ei muuta kun pyörät pois ja etupää pukeille.
Vähän aikaa säätämistä ja ähräämistä ja renkaat saatiin suunnilleen samaan tasoon rullailemaan. Pähkäilyä ja kummastelua etupää reilassa mutta takapäässä kummia ilmiöitä joten rumpu auki ja kattelemaan.

Vähän aika katteltiin ja todettiin että painappa jarrua niin katotaan kun ei ole rumpu paikoillaan...Ja hopsaa toinen sylinteri jumissa takaa tai se tuli ulos mutta ei mennyt takasin sisään kun viikonpäästä. sylinteri irti ja uutta suoleen kun vanha kuolee.

Takajarrut reilassa ja ihmettelyä...edelleen jää etupää jumiin ja alkaa vitutuskäyrä nousemaan potenssiin 100000. Noh ruokatauko ja lisää pähkäilyä.

Hetki siinä uazin jarrupoljin asetelmaan ihmetellessä huomattiin että prkl palautusjouselle on paikka mutta ei jousta....

No virittäminen on elämää suurempaa taikaa joten kytkimenpalautinjousesta vääntämään pihdellä sopivan mittasta jousikäikälettä.

Jumakauta sehän toimi!!!!!!!!! UAZIN poljin on niin raskas että kun ei ole palautusjousta niin se makaa sylinteriä vasten ja aavistuksen painaa painetta jarruille....(niin jälkiviisaat on vaan sitten ihan hiljaa) nyt toimii jarrut mitä nyt joutu vaihtamaan 4 kpl etusylintereitä ja tietenkin uudet jarrukengät,1 kpl takasylinteri,1 kpl pääsylinteri +yhden tiivisteprikan pääsylkkyyn kun oli mutkalla ja vuosi jarrunestettä läpi.

Tämä tarina voi vaan opettaa kuinka yksinkertainen vika voi viedä lähes mielisairaalaan.

Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempistä mutta voin sanoa että tunnen nyt uazin jarrut ainakin yhtä hyvin kuin omat taskuni.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 27.09.2008 21:03
Vastaa lainaten