Perintenen rasti = lappu jossain jossa numero, tähän mennään viereen ja kuvataan.
Mutaosuuksia ja kiipeilyä on myös suhteellinen, eli voi ajaa myös uudella maasturilla (tai laittamattomalla) hiukan nousuja ja pikkusen ehkä kastaa tassua mutalammikkoonkin. Eli perinteinen suunnistusrasti tarkoittaa rastin todennustyyliä.
Luokkaeroja en lähtisi tekemään itse laisinkaan. Parasta olisi jos kisan pystyisi suunnittelmeaan jo ennen, eli pitäisi oikeasti miettiä kannattaako lähteä isoilla pyörillä, vai pienillä jne. Eli olitpa millä tahansa laitteella liikkellä, on siitä etua jossain osuuksilla. Tämä tietysti on jo hiukan hankalaa miettiä, mutta ainahan sitä saa ajatuksilla revitellä.
Itse näkisin ehkä juurikin tuomoisen tourin ja kilpailun välimuotona tämän asian. Oikeanlaisella markkinoinnilla puhuttaisiin jo aikas isoista palkinnoista, tämä taas vaatisi sponsoreille isoa näkyvyyttä ja se ei ole mikään A4 lappu jossain korvessa jonka näkee vain kilpailijat, jos hekään.
Yleisön joukosta niitä uusia harrastajiakin + mahdollinen positiivisempi imago koko lajille lähtee. Kukaan ei synny maasturi suussa, joten kyllä minä näkisin että siinä on lajille erittäin tärkeä elementti. Ei tämä pidä olla mitään takapajusten hampaanpurijoiden piiloharrastusta.
Nyt sitten konkarit, muistakaapa kun luetta tätä, jotta tämä on melkeinpä uuden harrastajan näkökanta asioihin, en ole siis näissä piireissä kovinkaan kokenut, joten ideoissa voi olla jotain täysin toteuttamattomiakin "ideoita" joita ei voi vaan tietää kun ei tiedä.
|