No silläpä tässä kysellään että onko millainen tuo nelikkojärjestelmä tuossa matolaatikossa :-)
Mutta, sen verran sain selville että TOIMIESSAAN pitäisi olla 50/50 jako, jakolaatikossa viskokytkin joka ilmeisesti ketjuvälytksellä pyörittää sitten etukardaania? Kuulostaa astetta ihmeellisemmältä toteutukselta kylläkin..
Jenkkipoikain foorumilta vaan tuli lueskeltua, väittävät myös että etupäässä pitäisi olla kitkalukko, joka taas kuulostaa enemmän kuin ihmeelliseltä

Tosin tiedä sitten mitä sieniä ne jannut on tuolla rapakon takana syöneet

Tuossa omassa yksilössä, joka uitettu joskus jenkkilästä ei siis suomituontia, ei ainakaan perseessä lukkoa ole kun yhdellä löi paikoittain tyhjää. Mutta keskitasauspyörästön pitäisi tuon ikäisessä (aina vuoteen '99 asti oikeastaan) olla viskolla toteutettu jos oikein ymmärsin.
Lukottomat akselit + keskellä visko, ei taida onnea tuoda elämään sekään?
Kitkalukot etu- ja takaperään = valoa tunnelissa?
edit: ja 'luotettavampaa' suomalaista tietoa
Lainaus:
Visko jakaa planeettapyörästön kautta voiman niin, että etupyörille tulee 1/3-osa ja takapyörille 2/3-osaa.
|
edit2: ja vielä ote korjaamokäsikirjasta
Lainaus:
Torque is transmitted through the input shaft to the planet carrier assembly. The viscous clutch provides the connection between the gear ring and the sun gear shaft.
Torque flow continues through the gear ring to the rear output shaft. Torque also flows from the planet carrier assembly to the sun gear shaft which is splined to the drive gear. The drive gear is connected to the driven sprocket by the drive chain.
Torque continues through the driven sprocket to the front output shaft flange.
|
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=98241 <--- löyty paljon jutustelua