Voihan siellä joku suihku kusta niin se saa aikaan sen naputuksen...
jos ne on orkkikset ja tuon verran ajettu niin kaikki mahdollista...
Suihku rempassa kannattaa olla maltillinen ja kysellä ensin vähän mitä maksaa, kaikki ei nuita pysty korjaamaan kun ovat ns. kaksivaiheiset eli ne antaa paineen noustessa pienen esiruiskutuksen. Mynädiesel voisi saada niistä vähän paremmat...
Tehtiinkö pumpulle remontin yhteydessä mitään erikoista?
Mulla on nyt ollut pajalla koko kesän oma hodari levällään kun aika ei riitä sen laitamiseen ennen lumien tuloa, mutta itse teetin pumppuun kans remontin, kun säädin jumi ja katkaisi syötön kun löysäsi kaasun vedolta -> sammui jos ei runtannu kaasua pohjaan...
pumpusta oli menny nokkalevy ja ohjurirullat. muuten ok. Rallatettu ylikierroksilla...
Nyt pumppu on uusilla hiluilla ja ns. paremmalla säätimellä. Pitäisi piisata siihen mitä tuo moottori voi kestää... vajaa 400hv vastaavalla pumpulla tuollaisesta reippaan 900 nm väännö kera otettu ulos...
Ja toinen naputtaja voi olla venttiili. Itsellä on seuraavana projektina ehtiä säätämään venttiilit kun ne näyttää olevan sitä mallia, että kuluessaan välykset pienenevät. Mulla oli kaikki alarajoilla ja muutama sen alle. Kannatta katsoa ettei tule kalliiksi...
Ja sitten kun kaikki on katsottu ja se naputtaa edelleen ei muuta kuin kovaa ajoa niin kyllä se vikansa ulos oksentaa
nimittäin aina ei sitä naputusta saa paikannettua, omaa kokemusta on työkonemoottorista joka naputtaa, ei laakerivikaa, ei suihku vikaa ei ventiileissä / keinuissa mitään / nokassa ja työntötangoissakaan ei mitään. Naputtanu n.3000h. jos vakavaa olisi se jo porsinut...
|