Viestiketju: Katsastus tuloksia
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 11.09.2008, 09:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

laitetaas nyt tänne kun tuli mieleen... vähän jo vanha asia mutta


kaverille 86 hiluxiin muutoskatsastus jousille, 31" pyörille ja turbolle vaati pieniä ponnisteluja tässä taannoin

ensimmäisellä reissulla autosta ei löytynyt vikoja eikä puutteita mutta moottorista ei dokumentit riittäneet vaan piti tilata tojotalta lappu missä on kyseisen moottorin tiedot, sieltä sitten tuliki korjausoppaan tjsp. sivu tulostimella kopioituna josta ilmeni ilmeisesti riittävästi tietoa verrattuna jo olemassa oleviin lappuihin, tosin sitä lappuahan ei voinut uusintanäyttökerralla käsitellä koska kaikki muut asiakkaat oli 2,5 tunnin jonottelun aikana päästetty jonossa ohi ja kello oli yli neljä joten tietokoneella ei päässyt akeen että tulkaa seuraavana päivänä uudestaan.

seuravana päivänähän oli kulunut sitten kuukausi siitä ekasta kerrasta joten olis pitänyt maksaa uusi hinta katsastuksesta ja muutoskatsastuksesta...


no sitten myöhemmin uutta yritystä, autolla oli ajettu edellisen katsastuksen jälkeen n 3km joten läpihuutojuttu, niinhän.... ei ollut paikaa mitä autosta ei olisi katsottu, 2 kertaa inssi palas vielä sisältä(lukittujen ovien takaa, olihan meidän vuoro taas viimmeisenä enne kotiinlähtöä) pihaan uudestaan katsomaan jotain, mm. auto punnittiin josko se turbo olis lisännyt akselipainoa merkittävästi (lukemat oli muuten kilolleen samat kun otteessa) 2 sivua vikalistaa saatiin mukaan kun 3 tunnin konttorireissulta lähdettiin, päästöt oli mettässä seisomisen takia ja takajarrut ei oikein pelannut tasaseen, ne oli helppo homma hoitaa, tosin pumppu jouduttiin vaihtaan mutta silti, loput oli vähän vaikeampia. autosta oli tullut liian korkea ollakseen ilman takapuskuria ja roiskesuojia, se vanha lappu jousista mikä oli edellisessä katsastuksessa kontorille jäänyt (kaikkien muidenkin koneen ja auton paperien kanssa) ei enään kelvannut koska nyt oli uusi katsastus ja asia oli siten uusi, ei vanhat paperit kelpaa... tohon saatiin apu Lipposelta joka faksasi konttorille tietoa.... samoin autossa oli pakoputki, joo pakoputki jossa oli soikea vaimennin, tuossa automallissa kuuluu olla pyöreä vaimennin joten siitä merkintä vikalistaan, muitakin pikkuvikoja oli lisäksi, insinöörin mielestä näistä kaikista voitasiin päästä sopuun jos auto katsastettaisiin maastopakettiautoksi, mutta sehän ei niin vain käy, tojotalta piti hommata selvitys että auto täyttää maastopakettiauton vaatimukset, joten ei muuta kuin tojotalta aika varaten ja pieni 100 kilometrin lenkki näyttään autoa jotta voivat todeta täyttyykö asiat....

no kelpasihan se tojotan mielestä maastopakettiautoksi ja täytty kaikki ehdot, tosin olivat sitä mieltä että ne asiat olis katsastusmiehen eikä heidän todettava mutta kirjoittivat ilomielin lapun missa todettiin hiluxissa olevan yli 200mm maavaraa ja sillä pääse tarvittavat nousut ja muut sekä löyty tarvittava määrä vetäviä pyöriä (arb edessä ja takana), mutta maksaahan siitäkin lapusta sai

no lopuksi leima tuli ja ah niin kaunis punainen ajokieltotarra sai lähteä tuulilasista...

Vastaa lainaten